<3 Morfar Curt <3

En blomma för två änglar

För några dagar sedan hände det igen, denna gången var det morfar Curt som somnade in en sista gång. Morfar kämpade också mot cancer men även denna gång fick cancern stå på prispallen som vinnare. Hur lång tid ska det ta innan vi hittar ett botemedel på denna fruktansvärda sjukdom? Mer pengar till forskning behövs! Men eftersom botemedlet dröjer vill jag denna gången lyfta organisationen UNG CANCER. Detta är en ideell organisation där unga människor jobbar för att ge cancerdrabbade unga vuxna ett drägligare liv.
 
Några kakor som morfar alltid bakade har jag inte att bjuda på. Nä, jag tror faktiskt aldrig jag ens sett honom i köket. Haha, troligtvis för att mormor inte ville ha honom där. (Känner du igen dig Sebastian?)
 
Min morfar kommer jag minnas som en skojfriska och sociala människa. Trotts att han var jättesjuk så tog han sig energi att skoja med Signe när vi träffade honom, det var sånn han var. Han älskade att prata med människor och det tog inte många minuter innan han kände alla våra grannar och deras livshistoria när vi flyttade in i vårt hus.
 
Sov gott morfar och gammelmorfar Curt! Vi älskar dig och kommer alltid minnas dig som en glad prick och full utav liv.