Fina fisken & en ny bebis

Så, nu har vi hämtat hem Signes ny storasyster Rut. Rut är en lite kattunge som faktiskt är född på samma dag som lilla Signe var beräknad till. Rut är en typiskt storasyster och passar på att ge Signe små tjuvnyp när hon är busig. Vi får väl se om dom blir bästisar när dom blir större...
 
Just nu ligger Signe och sover på mina ben och Rut på Sebastians ben. På tvn rullar TopGear och äntligen känns det som att vädret är något mer normalt. Jag ska gå och hämta ännu en kopp kaffe och så har vi en perfekt onsdag med lilla familjen.  
 
Storasyster Rut

Till Ruts ära bjuder jag på ett fisk recept idag. En supergod lax som gömmer sig under ett täcke utav västerbottenost.
 
Romsåsen är en favorit här hemma som jag serverar till allt från lyxlax till fryst panerad fisk. Är jag på riktigt tokigt humör slänger jag i lite dill i såsen. 
 
 
Västerbottenlax med romsås

4st bitar laxfilé
150g västerbottenost
1dl creme fraiche
dill
salt & peppar
 
Lägg laxfiléerna i en form. Blanda ihop resterande ing. till en kräm. Bred ostkrämen över laxfiléerna. In i ugnen på 200grader i ca 20 minuter eller tills laxfiléerna är klara. 
 
Romsås

2dl gräddfil
1/2dl majonäs
1/2 burk röd rom
citronsaft
salt & peppar
 
Blanda ihop alla ing. till såsen och låt stå kallt en stund innan servering.
 
 
Servera laxen tillsammans med den goda romsåsen och färskpotatis.