Signe V.S Mamman & Fruktstund

Plocka plommon direkt från trädet, jaga tuppar och gräva i sandlådan hos grannkompisen. Få sin dagliga dos utav trilla-från-soffan ocg rida på hästen mamman. Ha en bus, kram och middagsdejt med sin sötaste minikillkompis. Spendera en kvart till att mycket ingåend syna en 10 centimeters röd sytråd. Äta en smoothie och titta på någon form utav lärorikt djurprogram fåret Shaun. Ta sig en tupplur och äta lite russin. 
 
V.S
 
Se upp för plommonkärnor i en liten hals, jaga minime och se till så att sanden i sandlådan stannar hos grannkompisen. Få sin dagliga dos utav snor, sprutande tårar och en bruten rygg. Ha en tedejt med ett högljutt bakgrudsljud. Försöka att finna det fascinerande i ett rött jäkla snöre efter 10 minuter. Laga mat till tonerna utav "bla bla bla. Bää Bää Bää". Vika tvätt och äta uppvärmd tonfiskgratäng ur en plastlåda.     
 
Att choklad är min favoriträtt kommer knappast som en chock för någon och inte heller det faktum att jag helst skulle äta kladdkaka till frukost, lunch och middag. Tyvärr motsätter sig mina dyra märkesjeans detta levnadssätt! Så för att lura de små jeansrackarna byter vi ut en del mot sockret i kladdkakan mot banan och kallar vi fikan för fruktstund. Det är inte bara smart utan helt genialiskt! Hurvida våra favoritjeans synar våran bluff återstå att se...    
       
 
Banankladdkaka

1st banan - mosad
1/2dl smör - smält
1,5dl socker
2st ägg
3/4dl kakao
1dl mjöl
1tsk vaniljsocker
1nypa salt
1/2dl mjölk
 
Rör ihop smör och socker. Tilllsätt där efter äggen, ett i taget. 
 
Blanda kakao, mjöl, vaniljsocker och salt och rör ner i äggsmeten. 
 
Rör i mosad banan och mjölk på slutet. 
 
Häll smeten i en smord och bröad springform. 
 
Grädda kladdkakan mitt i ugnen på 175grader i 15-20minuter. 
 
Låt kakan stå i kylen över natten. 
 
Servera gärna kladdkakan tillsammans med en god vaniljglass eller en klick lättvispad grädde. 
 
banan - banankladdkaka - kladdkaka
Johanna

Det finns alltid två sidor av allting😊 Tack för en mysig te-dejt idag trots högljutt bakgrundsljud 😉 Viggo är också mycket nöjd!

Svar: Hihi, visst finns det! Tack själva, dom är ju så söta <3 Signe somnade på två sekunder så hon var helst klart väldigt nöjd med sin dejt! :-D
Emmelie

NICOLE

Bra grej ju :D

Svar: Eller hur! :-D
Emmelie

Netti

Jösses vad gott det låter! Kram

Svar: Va kul att höra <3
Emmelie

angelicasvarld.blogg.se

Hahah -älskar din fruktstund chokladoman som jag är!!! UNDERBART!

Svar: Hihi, alla sätt är bra utom de dåliga! :-)
Emmelie

ɑ n n i k ɑ

Gott!

Svar: Tack :-D
Emmelie

Carina

Mumsigt det låter.. Jaa det är inte lätt alla gånger..

Svar: Va kul att höra :-)
Emmelie

coffeeandcupcake.blogg.se

Är det okej om jag lånar detta receptet till ett blogginlägg? Självklart länkar jag till din blogg :)

Svar: Absolut, det får du så gärna. :-)
Emmelie

Mamma Malin

Jag har svårt för varm banan på det sättet men mannen älskar både banansmaken och kladdkaka så det kanske hade varit något ;)

Svar: Haha, då är detta nog inget för dig men mannen skulle nog få en ny favorit! :-)
Emmelie

Cissi

Shit vad smart! Det ska jag testa ;)

Svar: Gör gärna det :-)
Emmelie

Sara Ekman

Men jisses så gott det ser ut!!!

Svar: Hihi, den var inte dum :-)
Emmelie

Ronja

Åh va god kakan låter, smakar den mycket banan? :)

Svar: Ja det vill jah påstå. Påminner lite om banankaka vilket är en favorit här hemma :-)
Emmelie

Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Åh vad gott :)

Svar: Ja den satt fint :-)
Emmelie

Emma Engström

Åh så mumsigt! :D

Svar: Eller hur :-D
Emmelie

N

Gott!!

Svar: <3
Emmelie

Alice

Låter otroligt gott, älskar banan och choklad i kombination! :D

Svar: Jag också! Banankaka är en favorit :-D
Emmelie

Sanna

Mums! Blev sugen på prova :D

Svar: Va kul <3
Emmelie

birgitmaria

Du skriver ju så himla roligt! Jag får alltid skratta när jag läser din blogg! Konstigt att samma saker blir helt olika från olika perspektiv :-)

Svar: Å tack söta rara. Det gör mig så glad ända in i hjärteroten! <3
Emmelie

Rebecka

Åh vad gott!

Svar:
Eller hur? :D

Kram

Svar: <3
Emmelie