5 dagar kvar & Julbordsfavorit

Idag ska jag äntligen avnjuta årets första julbord. OM jag har längtat! Jag har såå många favoriter på julbordet och kan knappt välja min favorit. Kanske Affes rödkål...eller ugnsomeletten...eller den goda senapen... Vilken är er julbordsfavorit?
 
Många av er har säkert köttbullen som en favorit. Mini skulle nog vilja påstå att hon älskar mammas köttbullar! Köttbullar gör jag året om och det finns nästan alltid en påse redo i frysen. Men vid jul, då åker det ner kryddpeppar i köttbullesmeten! Å jösses så goda och juliga de bli! Ho ho ho! 
 
 
Julköttbullar
 
ca 50st
 
850g blandfärs
1dl mjölk
0,5dl ströbröd
1msk lösköttbuljong
1st ägg
1st lök - finhackad
2-3nypor kryddpeppar
salt&peppar
 
Blanda ihop mjölk, ströbröd och buljong. Låt svälla i ca 10minuter. 
 
Tillsätt blandfärs, ägg, lök, kryddpeppar, salt och svartpeppar. Blanda väl!
 
Rulla små köttbullar & stek i smör tills de är genomstekta. 
 
Köttfärs - jul - julköttbullar - julmat - köttbullar