Atcho atcho prosit!!

Februari har endast 28 dagar och vi har varit som en frisk fläkt i vabruari men den 24 februari kom och pang så blev Signe krasslig med feber och snor. Lilla jag som har immunförsvar som en 3 veckors bebis åkte dit någon dag senare men jag var inte ens en hälften så glad sjukling som mini. Två viktiga saker har dessa sjukdagar lärt mig;
 
1. Att vara sjuk när man har barn är inte ens lite charmigt.  
 
2. Antalet lekar som går ut på att ligga i soffan och viffta med en leksak och som dessutom roar en 8 månaders bebis är lätträknade...noll.
 
Hade jag ätit min dagliga chiapudding hade jag kanske inte suttit i sjukträsket med pappersnäsdukar i näshålarna, en stor kopp tee och en skål glass som det enda ätbara som går ner (det sista är iofs ett angenämt bekymmer).
 
Här kommer ett fruktigt recept på den nyttiga härligheten chiapudding. Så kanske klarar ni er hela februari ut utan snor, värk och feber!
  
 
Chiapudding med frukt

1 port.
 
2dl mandelmjölk
3msk chiafrön
1/2st banan - mosad
2tsk kokos
1/2dl hallon - mosad
 
Blanda ihop alla ing. väl och häll i en skål.
 
Ställ puddingen i kyl över natten.
 
Lagom till frukost är puddingen redo att äta, gärna med en hög hallon på toppen. 
 
Chia - Chiapudding - banan - hallon
birgitmaria

Men äsch då! Hoppas ni har kryat på er!
Chiapudding har jag provat, det var ju ingen höjdare... men med banan kanske det blir helt okej!

Svar: Nu har vi kryat på oss :-D Haha, det är väldigt lurig konsistens på den där puddingen och man får öva sig på att gilla det. . .typ som oliver :-P
Emmelie