När 45 minuter blir 1 timme

Som vanligt när vi ska iväg så bestämmer sig Signe för att det är en galet bra idé att sova hur länge som helst vilket hon aldrig annars göra. Hennes vanliga 45 minuter blir helt plötsligt hur lätt som helst 1,5 timme. Vi ska alltså på lekdejt men bort från vagnen hör jag fortfarande snarkningar...
 
Medan Signe drömmer vidare om sin favorit, mamman, så kommer här den sedvanliga tisdagsfisken. En sallad är aldrig fel såhär i början av året med nyårslöften om nyttigt ätande sprids på löpande band. Jag är egentligen ingen salladstjej men när salladen är såhär god äter till och med jag mer än gärna en sallad!
 
Håll till godo med dagens recept så ska jag försöka väcka den björn som sover. Jag behöver både kaffe och ett socialt samtal som inte låter dah-bah-dah ASP.  
  
 
Laxsallad á la Cesar
 
2port.

1kruka romansallad
2-3st laxfiléer
1paket bacon
2-3st brödskivor
1hand full körsbärstomater
parmesanost
 
Börja med laxfiléerna som ska ugnsbakas. Lägg filéerna i en ugnsform och ringla över olivolja, salt och peppar. In i ugnen på 200grader i 10-15minuter. 
 
Knaperstek baconskivorna i torr stekpanna och låt de krispiga skivorna rinna av på en bit hushållspapper. 
 
Dela brödskivorna i små tärningar. Stek tärningarna i olivolja i varm stekpanna tills de är krispiga krutonger. Salta. 
 
Lägg ihop salladen; Dela romansalladen i mindre bitar. Toppa med lax, bacon, krutonger, halverade tomater och riven parmesanost. 
 
Servera laxsalladen tillsammans med valfri dressing om så önskas. 
 
lax - sallad
Isabelle Olsson

Men alltså mmmm, det där såg ju för jäkla gott ut! ÄLSKAR lax!! Så denna måste jag testa, tack för tipset!! :-D

Kram!

Svar: Jag älskar också lax :-D Denna salladen blev jättegod, hoppas du också gillar! <3
Emmelie

mamma mindy

Så gott detta såg ut..Ja det är så gulligt med likad dan overall och olika mössor..kram

Svar: Tack, det var verkligen en fullträff här hemma :-D
Emmelie

Clara

Låter ju jättegott!

Svar: Va kul att höra :-D
Emmelie

Lilla Malin

Det lät som ett lite spännande recept faktiskt! Och hoppas du fick lite liv i henne så ni kom iväg :)

Svar: Hihi, tillslut så :-D
Emmelie