Samma samma & Gladast av de alla

 
Ons...tis...fre...eee...torsdag! Den här mammabubblan gör en helt dagsblind, lördag eller tisdag vem vet? Men jag vet i alla fall att när man går upp på morgonen är det en ny dag och dags för frukost. Frukost, dagens viktigaste och godaste mål.
 
Signe och jag är väl som folk är mest, samma sak äts varje morgon. Signe mumsar glatt i sig sin morgongröt och jag byter inte gärna bort mina knäckebröd. En skål yoghurt till vardags och äggröra till helgen är väl på sin höjd min tanke utav variation när det kommer till dagens första mål. 
 
Är ni modiga och vågar testa något nytt är kesofrutti kul och gott. Som risifrutti fast utan allt det där extra sockret som stoppas i köpevarianten. Vi vanliga dödliga blir glada av receptet men gladast av de alla blir LCHFarna! 
 
 
Kesofrutti

1 port.

1/2dl vispad grädde
1/2dl keso
valfri mängd honung eller lönnsirap
 
Blanda ihop och servera med härlig topping så som frukt, bär och nötter. 
Keso - Kesofrutti - frukost - mellis
Angelica

Åh vad frestande det där såg ut att vara då :P

Svar: Hihi, vilken tur :-D
Emmelie

Mamma Malin

Jag äter också samma samma varje morgon. Det är lite trist faktiskt och hade gärna provat din kesofrutti men gillar tyvärr inte keso :/

Svar: Haha, när då är nog detta ingen större hit :-)
Emmelie

Kajsa-Stina

Jag är också rätt dagblind måste jag säga haha. Kan tycka att helgen och vardagen går ihop i varandra och känns inget speciellt beroende på vad det är för dag. Bara det att dom har olika namn liksom ;)

Personligen så älskar jag också frukosten och tycker det är bland de bästa målen på hela dagen. Såå gott! <3

Svar: Haha, visst känns det som en smet ibland utav dagar :-)
Emmelie

joe

Mumma vad gott. Tack för tips!

Svar: <3
Emmelie

Henrietta Nylund

Ååh vad gott!

Svar: Smarrigt värre :-D
Emmelie

birgitmaria

Det kan jag nog äta. Måste kanske köpa lite keso :-) Men hårdbrödmackor är ju som gott...

Svar: Ja knäckisar är bästa frukosten!! :-D
Emmelie

Maria

vad roligt! det är som när Leah myste med bebisarna Alvin och Viggo och så hörde vi på teven "här leker kompisarna Alvin och Viggo" haha :D

Svar: Hihi, vilket sammanträffnde :-D
Emmelie

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Haha, det är svårt att hålla reda på vad det är för dag:P Frukosten ser väldigt god ut!

Svar: Haha, ja det är verkligen en konst i sig det där med dagar ;-)
Emmelie