Julklappstips & Favorit

Innan ni hinner lämna in årets önskelista till tomten så kommer här ett tips på en kokbok som förtjänar en förstaplats på era listor! Har ni inte kokboken "Mera vego" av Sara Ask & Lisa Bjärbo i er ägo så måste tomten ordna detta till er på julafton. Detta är inte en kokbok man behöver utan en man bara måste ha om man gillar vegetarisk mat. Som ni säkert förstår är detta min personliga favoritkokbok så när jag såg att det kommer en uppföljade lagom till jul förstår ni själva vad som står högst upp på min önskelista i år!
 
Ett litet smakprov ur boken på ett utav många recept lilla familjen testat. Alla i världsklass!  
 
 
Nuggets
 
4 port.
 
1dl quinoa (3-4dl kokt)
0,5st gul lök
2st ägg
2dl mandelmjöl
1,5dl riven ost
2tsk soya
svartpeppar
0,5dl ströbröd
 
Koka quinoan utan salt i 2dl vatten i 15-20minuter. Låt svalna.
 
Blanda ihop alla ing. och forma små nuggets av smeten.
 
Stek i olja ett par minuter på varje sida men snåla inte med oljan. 
 
Servera ihop med dippsåsen. 
 
Dippsås
 
2dl tjock yooghurt
0,5dl mango chutney
0,5tsk curry
salt och peppar
 
Rör ihop. 
Vegetariskt - kokbok - nuggets - quinoa
linah

jättebra tips!!!:D

Svar: Tack, va kul att du gillade det :-D
Emmelie

angelicasvarld.blogg.se

Men så smarrigt! Å den där boken låter ju underbar!

Svar: Den är såå bra!
Emmelie

VERONICA - fashionblog

Åååh vad gott! Underbart recept ju!! :) Härligt!

Svar: Kul att höra <3
Emmelie

Mamma Malin

Gillar utseendet på boken men är inte mycket för vegetariskt, tyvärr.

Svar: Hihi, ja då är nog boken inget vidare för dig! :-)
Emmelie

Cissi

Å den åker absolut upp på listan! Jag kämpar för att få in mer veggo hos oss, men hamnar på samma 3-4 rätter jämt...

Svar: Va kul! Den är jättebra :-D
Emmelie

Cissi

Vad har du hittat för julpyjamas till Signe? Har jätteproblem att hitta i år, eller kanske inte kommit ut än?

Tycker det är supermysigt med jullakanen också. Och tjejerna älskar det ;)

Svar: Nä jag har inte hittat någon till henne ännu heller tyvärr men jag håller ögonen öppna när jag går på stan!
Emmelie

johanna

ser supergott ut!

Svar: Tack, va kul! :-)
Emmelie