Vuxenpoäng & Favorit

Vissa dagar är man vuxnare än andra! T.ex, de där dagarna då man lämnar bilen på service, går in och hämtar vantar innan man skrapar rutorna på bilen eller som idag, man går på föräldrarmöte! Håjaja, livet som vuxen. 
 
Medan jag samlar på mig hela årets pott utav vuxenpoäng får ni receptet på världens godaste pastasås. Så god att jag utan bekymmer kan kalla det min nya favorit rätt! Det är en köttfärssås utan kött, en vegosås! Signe slevade i sig ett par tre portioner och eftersom jag sa att det var köttfärssås till Sebastian tog även han om ett par gånger. När han fick reda på sanningen låg hakan på golvet. Japp, såå gott är det!       
 
 
Köttfärssås fast Vego
 
ca 5 port
 
1st gul lök - finhackad
1st morot - grovt riven
1,5dl svarta belugalinser
1burk krossad tomat (500g)
2dl creme fraiche eller 2dl grädde
2dl vatten
1-2msk grönsaksfond
1msk balsamvinäger
basilika och oregano
salt, peppar och ev. en gnutta socker
 
Fräs morot och lök i lite smör. 
 
Tillsätt linser, krossad tomat, grädde/creme fraiche, vatten, fond och balsamvinäger. 
 
Låt puttra under lock i ca 25minuter. 
 
Mixa såsen lite lätt och tillsätt ev. mer vatten om du önskar en lösare konsistens. 
 
Smaka av med örter och kryddor. 
 
Servera såsen tillsammans med nykokt pasta och riven parmesan. 
Vegetariskt - köttfärssås - vardagsmat
Cissi

Spännande! Kankse kan vara något att testa... Försöker ju få in mer vego här hemma ;)

Svar: Gör gärna det, jag och mini älskar den här hemma :-D
Emmelie

Viktoria Eriksson

så gott! :)

Svar: <3
Emmelie

Home2tiny

Ser helt fantastiskt gott ut. Tack för tipset. Kramisar Tina

Svar: Tack söta rara <3
Emmelie

Amanda Forsman

Mumsigt!

Svar: <3
Emmelie

birgitmaria

Måste testa. Nästa vecka! Och ja, du fick massor av vuxenpoäng ;-) Men jag tror du gör av med dem ganska snart...

Svar: Hihi, det tror jag också! :-D
Emmelie

N

Härligt när man får lite vuxenpoäng haha :D

Svar: Hihi, ja man måste fylla på då och då ;-)
Emmelie

Alice

Den låter god! ^^

Svar: <3
Emmelie

Malin

Vad gott! :)

Svar: <3
Emmelie