Pensionärsval & Röda gubbar

Höst, vinter, vår eller sommar spelar ingen som helst roll för denna mamman när det gäller en sak, glassätning! Att begränsa glassintaget till de få soldagar året bjuder på är helt enkel att vara en galenpanna.
 
Efter att en lång stund fnissat över min mammas pensionärglassval "jordgubbssmak" under semestern fick jag bokstavligt talat äta upp mina ord. Jordgubbsglass är ju helt jättegott, who new?! Väl hemma i köket igen tog det inte många sekunder innan glassmaskinen ännu en gång fick jobba och en ljuvlig jordgubbsglass fick se solens första strålar. Ljuvliga underbara jordgubbsglass!   
 
 
Jordgubbsglass
 
300g jordgubbar - mixade till en puré
1msk pressad citron
1burk kondencerad mjölk
3dl grädde - lätt vispad
 
Rör ihop alla ing. till en smet.
 
Kör glassmeten i en glassmaskin enligt din maskins instruktioner.
 
Häll upp glassen i en frysburk och ställ i frysen för att stelna till ytterligare. 
 
Ta fram glassen en stund innan servering för att få en skopbar glass. 
glass - jordgubbar - jordgubbsglass
Josefine

Men åh så gott!

Svar: Mums för glass :-D
Emmelie

ɑ n n i k ɑ

Gott!

Svar: :-D
Emmelie

Mamma Malin

Ja, det är inte fel med jordgubbsglass :)

Svar: Nä visst är det smarrigt :-D
Emmelie

MATILDA ROSQVIST

Åh gott :D

Svar: Hihi, javisst, glass är alltid mums! :-D
Emmelie

Maria

Det verkar jättegott, jag kanske ska ta och inviga vår glassmaskinen.

Maria

Svar: Å det tycker jag verkligen :-D
Emmelie

Moa Persson

jag som är hungrig så ser jag dehär...

Svar: Hihi, ja när man är hungrig kommer sockerdjävulen gärna fram :-)
Emmelie

Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Mums vad gott :)

Svar: Ja det är verkligen en favorit :-)
Emmelie

Clara

Så härligt med hemmagjord glass! Underbart med jordgubbar och smak av sommar!

Svar: Visst är det! :-D
Emmelie

Sara

Åh älskar jordgubbsglass :)

Svar: Jag också :-D
Emmelie