Gratisgott & Krämigt

Medan vi pysslar, pysslar och pysslar inne i lilla huset är vår trädgård inget skrytobjekt direkt. Samtidigt som jag är väldigt ointresserad i att plutta i rabatter hela dagarna så kan jag knappt hålla en kaktus vid liv. Dåliga nyheter för vår stackars trädgård med andra ord. Som "välkommen hem till oss" prydnad på trappan har vi en blöjhink #saynomore. Vi har dock helt ljuvligt grymma grannar som är gröna från topp till tå. Och såhär under skördesäsong kommer de med gåvor, allt från solmogna tomater till chilifrukter. Bästa typen utav gåvor om man frågar mig!            
  
 
Solmogna tomater äter jag gärna som en härlig tomatsallad med krispig rödlök. Eller så lägger man alla delikata grönsaker i en stor och krämig pastasallad. Vilket som blir toppen i min bok.  
 
 
Krämig pastasallad

4 port. kokt kall pasta
1 liten urkärnad gurka - i skivor
1 näve små körsbärstomater - delade
2st vårlökar - strimlade
1 burk creme fraiche
salt & peppar
hackad gräslök, basilika och persilja
 
Blanda ihop alla ingredienser och ställ kallt en stund innan servering. Snåla inte med de hackade örterna, det är dessa som ger massor utav smak till pastasalladen! 
 
krämig pastasallad - pasta - pastasallad - sommar - tillbehör
CIssi

Men vad lyxigt med såna grannar ;)

Svar: Jaa, så lyxigt!!
Emmelie

Marie

Så charmigt, jag fick också tomater och gurkor idag, så gott med engenodlat

Svar: Verkligen helt annan smak på egen odlat :-D
Emmelie