Slutet & Början

Sista semesterdagen är kommen och jag tog med hela mitt lilla gäng till grannbyns stormarknad för att fylla upp kyl och frys inför kommande vecka. Veckomatsedeln är återigen skriven efter ett semesteruppehåll och är A&O för att få vår vardag att gå ihop utan att behöva slå knut på oss själva.   
 
Så även om det är söndag och vi planerar att äta fläskfilé till kvällsmat så blir det idag ett recept på en riktig vardagsklassiker, ugnsbakad falukorv! Å så gott detta är med stuvade makaroner eller en stor hög potatismos. 
 
Hur gör ni er ugnsbakade falukorv den där stressade onsdagkvällen? 
  
 
Ugnsbakad falukorv
 
ca 3port. 
 
1/2 ring falukrov
ca 10 skivor ost
bostongurka
ketchup
 
Skär skåror i korven, nästan hela vägen igenom. 
 
Toppa varje ostskiva med bostongruka och ketchup. Fyll sedan skårorna med osten. 
 
Gratinera korven mitt i ugnen på 225grader i ca 25minuter. 
 
Falukorv - korv - snabbt - ugnsbakad falukorv - vardagsmat
Marie

jag smörjer den med senap, skär skårer stoppar i tomater och lök, sedan ringlar jag ketchup öcer och kryddar den ovanpå, =D

Svar: Å, smörja in med senap, det ska jag lägga på minnet för det har jag inte testat. Men jag älskar senap så det kommer helt säkert gå hem i denna magen :-D
Emmelie

Therese Bjärstig

Här blir det oftast senap, ost, och äpple med bacon i korven :-)

Svar: Äpple med bacon, jösses så smarrigt! Det testar jag nästa gång vi äter falukorv! :-D
Emmelie