Tuffa tider & Rätt tillfälle

Graviditet är inte en dans på rosor, verken med tvillingar eller med enling! Och just nu är det tuffa tider i preggo life. Jag är en liten räka och magen som nu väger minst en 10000kg har börjat bekymmra mig rejält. Minsta lilla rörelse skapar sammandragningar och de senaste dagarna rejäla sådanna. Jag inväntar en läkartid i slutet utav veckan och hoppas att livmodern endast planerar en karriär som elitgymnast lagom till förlossningsdatum och att den inte fått för sig något annat trams.
 
En utav mina favvogrejer med småkakor är att de är toppen att lägga i frysen i väntan på rätt tillfälle. Om de räcker så länge vill säga. Här om dagen kom herren i huset galopperande med hela munnen full utav kaka, "Varför har inte jag fått smaka på dom här innan!?". Det var dessa mandeldrömmar som var boven i dramat och som listigt nog hade undanhållts från tjuvaktiga fingrar. Men nu är de slut, det är kul så länge det varar! 
 
 
Mandeldrömmar

30st

100g mjukt smör
1/2dl socker
1/2dl mjöl
1tsk hjortronssalt
50g fint hackade mandlar (jag körde mina i matberedaren)
3dl havregryn
 
Blanda ihop alla ingredienser till en smidig deg. 
 
Rulla 30st små bollar och lägg dem på en bakpapperskläddplåt. 
 
Grädda kakorna mitt i ugnen på 200grader i ca 10minuter. 
 
drömmar - gravid - mandel - mandeldrömmar - småkakor
Marie

Ja de tär ingen lätt match när man är höggravid =D

Oh så goda

Svar: Haha, verkligen inte och tyvärr räknas jag nog ännu inte som höggravid! :-P
Emmelie

birgitmaria

Mandelkakor - mums!
Hoppas det lugnar ner sig snart, under tiden får du ta det lugnt!

Svar: Ja, vi håller tummarna! :-D
Emmelie