15 dagar kvar & Julens nyheter

Pirrar det i era julstrumpor också när ni ser julpyntade plastförpackningar i matbutikernas hyllor?  
 
 
Polarbröd - Julhjärtan 

Japp, jag föll pladask för hjärtformade smörgåsar! Kanske vore det ännu juligare med formen utav en julegris eller pepparkaksgubbe men kul är det i alla fall att göra frukostsmörgås i annat format än rund eller fyrkantig. Smaken då? Som vilken ljus smörgås som helst.  
 
 
NJIE PROPUD LUSSEKATT

Jag har verkligen en hatkärlek till dessa proteinpuddingar från Njie. Å ena sidan hatar jag innehållsförteckningen som består utav en hel rad utav outtalbara ingredienser men å andra sidan så är de ju så galet smarriga. Den jultjusiga förpackningen som innehåller en gul pudding med smak utav saffran är inget undantag från någon utav mina tudelade sidor. Men om jag blundar för innehållsförteckningen så är detta en riktig julfavorit i den här magen!   
 
 
JULESKUM 2016
 
Alltså, det här är bara såå märkligt! Dessa små tomtar smakar exakt som tomtegröt med kanel! Hjärnan börjar snurra och det ryker ur öronen utav använd hjärnkapacitet för smaken är i helt fel format. Detta är verkligen inte gott utan bara mycket märkligt. Min tomtegröt äter jag med sked ur en djup tallrik nu, imorgon och framöver. 
 
 
Estrella - Julhjärtan
 
Hjärtan verkar vara årets röda tråd bland julnyheterna för här är ännu en hjärtformad julnyhet. Små chipsliknande hjärtan med smak av gräddfil och röd paprika. Jag som inte är någon chipstjej älskar denna typen utav snacks. Stjärnor, skruvar, krokar och nu hjärtan. Ho ho ho! Rulla igång Ernst på Tvn, fyll en skål med dessa och jag är tyst resten utav kvällen.  
 
 
LINDAHLS KVARG PEPPARKAKSSMAK
 
Lindahls är som vanligt med på tåget och släpper nya smaker på löpande band. Älskar det! Men vissa smaker är bättre än andra så att säga. Årets julsmak utav "pepparkaka" tillhör den nedre skalan utav kvargburkar de släppt lös i butikerna. Huuaaaa, vilken syntetisk smak! Nej, den här byttan gör ingen tomte stolt. Gör om, gör rätt.  
 
Har ni testat några juliga nyheter i år?
 
jul - nyheter
Marie

Oh så många fina juliga hjärtan saker

Svar: Verkligen! :-D
Emmelie