18 dagar kvar & Kletiga klet

Nu är det hög tid att bli klar med julklapparna tänkte hjärnhalvan som inte gillar att vara ute i sista sekund. Ett par sekunde senare kläcker samma hjärna idéen om att åka iväg för att handla att julklappar. Såhär med facit i hand, inte en utav min mest strålande idéer! Mini var som vanligt mer vild än tam och enda sätter att spåra henne var att observera vilka klädesplagg som rörde sig när hon sprang runt likt en virvelvind. Tvillingvagnen som känns som en smidig historia på en fem meter bred gångbana ute på landet är i en butik lika smidig som en åsna på enhjuling. Twinsen skulle såklart ha mat samtidigt och helst igår. Så likt kungen him self satt jag på ett fik, ammade och domderade mannen runt köpcentrets butiker. Om vi fick handlat alla julklappar? Nopp, äventyret resulterade snarare i en hög kläder med svettfläckar än en hög med klappar. Nu blir det onlineshopping i resten av mitt liv. Aldrig mer lämnar jag lilla husets bekväma vrå!
 
Visst måste rödbetssalladen vara julens stora klet? Finns det någon vars julbord man inte hittar denna rosa röra på? Det går självklart utmärkt att köpa den klar och färdig i våra kyldiskar men äter familijen någon gång pytt i panna eller kalops är chansen stor att ni har en burk inlagda rödbetor ståendes i kylskåpet alla redan. Då mina vänner är steget från en hemmagjord rödbetssallad inte långt borta! Tur att rödbetsfläckarna smälter in i de röda julklänningarna för lite skvätt får man räkna med men det är det värt. Mums så gott till köttbullarna!  
 
 
Rödbetssallad med äpple
 
10st inlagda rödbetor - i små bitar
2st skalad äpplen - i små bitar
1/2dl majonäs
1/2dl creme fraiche
peppar
 
Blanda ihop alla ingredienser och låt stå svalt tills servering. 
 
jul - rödbetor - rödbetssallad - tillbehör
Marie

Jag gör också egen rödbetsallad =D

Svar: Så lätt och mycket godare :-D
Emmelie