6år & All the boys

Vad ni kanske inte visste är att jag och mannen i huset firar hela 6år tillsammans idag. Enligt honom för jag är tvärsäker på att vi blev tillsammans den 19e... Nåväl, något vidare firande blir det ändå inte med två små kottar. Kanske att jag tar en extra citronpepparkaka till kvällsfikat.
 
 
För det är exakt vad jag och mini testbakat ur boken "Julens söta saker". Riktiga små gobitar som det är svårt att bara ta en utav! 
 
Nej, nu kommer Sebastian sjungandes "your milkshake brings all the boys to the yard" med Konrad i högsta hugg. Matdags för min lilla groda! 
 
 
Citronpepparkakor
 
100g mjukt smör
1,5dl socker
1dl farinsocker
3/4dl ljus sirap
1dl grädde
1tsk rivet citronskal
2msk citronsaft
1-2msk malen ingefära
5,5dl mjöl
2tsk bikarbonat
 
Blanda samman alla ingredienser till en kladdig deg. Linda in i plastfolie och kyl i kylskåp i ca 1 timme. Forma till små bollar och platta till dem något. Grädda i 175grader i ca 5 minuter. 
 
Citron - Citronpepparkakor - jul - pepparkakor - småkakor