8 dagar kvar & Kära ägodelar

Det finns saker i mitt kök som jag använder dagligen och som min matlagningen inte klarar sig utan. I mitt fall är det min turkosa kitchen aid som jag inte för alla pengar i världen skulle byta bort.  
 
 
Och så finns det de där sakerna som man klarar sig utan men som ligger en extra varmt om hjärtat. För mig är det min underbara julservis som jag fått ärva av min mormor. Med samma ömhet som om det vore mitt eget barn vårdar jag denna porslinssamling och första advent när den äntligen får komma upp från källarens kalla vrå värmer den mitt hjärta till månen och tillbaka. Servisen lika mycket som alla handvirkade mellanlägg mormor virkat en gång för länge sedan.   
 
 
Inte livsnödvändig men en utav mina käraste ägodelar. ♥
 
jul - julservis - köksprylar
Marie

Men oh så fin tomteservis

Svar: Tack ❤️
Emmelie

Angelica

Julservisen är verkligen jättefin!

Svar: Tack ❤️
Emmelie