Dagen D & Er julklapp

Väl inslaget i det rödaste utav silkespappret och med perfekt krullat snöre kommer här min julklapp till alla er underbara läsare som hänger med mig år in och år ut här på Mildarabarber. Min julklapp till er är mitt absoluta favoritrecept som länge varit en välbevarad hemlighet. Varsågoda, här kommer receptet på de perfekta havrekakorna. Så från oss alla till er alla, en riktigt god jul! 
  
 
Världens godaste havrekakor

20-30st

200g mjukt smör
2,5dl socker
2,5dl mjöl
4,5dl havregryn
1,5tsk bikarbonat
1tsk vaniljsocker
 
1-1,5dl russin / 200g hackad vit choklad / 1dl torkade tranbär & 0,5dl pumpakärnor
 
Blanda ihop alla ingredienser tillsammans med valfri fyllning. Jag har gett tips på några utav mina favoriter men endast fantasin sätter gränser.  
 
Rulla små bollar och lägg glest på pappersklädda plåtar. 
 
Grädda kakorna mitt i ugnen på 175grader i 10-12minuter. 
 
Låt svalna på plåten. 
 
havregryn - havrekakor - havrekakor med russin - jul - småkakor
Anonym

Det stämmer våran favorit Tack Emme God Jul 🎄

Svar: <3
Emmelie