Topp 5 bakat 2016

Att det bakas var och varannan sekund här hemma i lilla huset det är sedan gammalt. Men detta är mitt sätt att rensa hjärnan från dagen och att varva ner. Frågan om hur jag hinner med får jag alltid. Det handlar om prioritering och detta är vad jag prioriterar. Jag kan gå in i köket arg som ett bi och komma ut from som ett lamm. Det är med andra ord en vinst för hela familjen om mamman får baka... 
 
 
Rimbobullar - Här har vi 2016 års kalasfika! Dessa smöriga bullar har prytt vart enda kalasbord här hemma i lilla huset under detta året. Varför? För att de är så in i bänkens goda och älskade utav alla som får smaka. 
 
Zucchinimuffins - Ett par fem omgångar utav dessa zucchinimuffins blev det under sensommaren/hösten när zucchinisäsongen hade sin pik. En perfekt liten mellanmålsmuffins som inte är så fasligt söt utan lätt kan tas till trefikat en vanlig tisdag. 
 
Gammaldags kringlor - Jag älskar kringlor och igen topplista vore komplett utan ett recept på en utav mina favoritbakverk som skall toppas med massor utav pärlsocker och avnjutas i vårsolen med en stor kopp te. 
 
Världens bästa havrekakor - Mitt bästa kakrecept någonsin! Ingen ytterligare presentation krävs. 
 
Aprikosbröd i långpanna - Och så avrundar vi med årets bästa bröd! Pga graviditeten har brödbakandet blivit lidande under året som gått men dessa aprikosbröd i långpanna blev ruskigt bra och är så enkla att jag till och med klarade av att svänga ihop en satts mellan svimmningsattacker och ryggvärk. 
 
Marie

Jag tycker också om att baka eller laga mat för att få min egen zon ett tag

Svar: så skönt med lite lugn även om det nu när signe ska vara med och provsmaka allt är eeee lite mindre lugnt! haha
Emmelie