Choklad & Bästa först

Låt oss starta veckan på allra bästa sätt! Med efterrätten först såklart!
 
Jag är väldigt förtjust i choklad och äter någon form varje dag, alla dagar i veckan. Så är det inte choklad i en efterrätt så räknas det knappt i min bok. Minns ni chokladpudding i påse med vispadgrädde och strössel i hela regnbågens färger. Vem har inte ätit det på kalas under sin uppväxt?! Principen med snabbt och enkelt kvarstår men vi kastar påspulver och gör våran egen. Det tar inte många sekunder längre tid! Resultatet blir chokladigt och perfekt puddingigt(?). 
 
Nu ska jag gå och rädda kvällens kakabak från en stycket kaktjuv! Vi får hoppas att det är några kvar till kollegorna i morgon... 
 
 
Chokladpudding
 
4-6st
 
5dl mjölk 3%
5msk maizena
6msk socker
3msk kakao av bra kvalité
1st uppvispat ägg
1msk vaniljsocker
 
Blanda alla ingredienser i en kastrull och låt sjuda under konstant vispning tills krämen tjocknar. OBS! EJ KOKA!! 
 
Häll upp chokladpuddingen i portionsformar och låt stelna i kylskåp minst 3timmar. 
 
Servera puddingen tillsammans med vispad grädde och bär. 
 
Choklad - chokladpudding - dessert - efterrätt
Viktoria Eriksson

åh, ser underbart gott ut! :)

Svar: <3
Emmelie

Malin Thorell ♔

Chokladpudding är såååå himla gott :D

Svar: Eller hur! :-D
Emmelie

Lis Mari

Sv: absolut!

Åh, det här verkar ju inte alls dumt! Chokladpudding är en favorit hos mig :-D

Svar: Visst är det gott! :-D
Emmelie

Amanda Jona [SPONTAN]

Mums! :)

Svar: <3
Emmelie

Therese Bjärstig

Mums! Chokladpudding är en favorit som alltid går hem... Har i gömmorna en variant med "chrisp" i som jag nog måste leta reda på... men först ut blir en variant på kladdkaka med apelsin i som Luran hittade recept på i sin nya kokbok - gäller ju att uppmuntra intresset! :-D KRAM

Svar: Det lät ju jättegott med chrisp i! Hihi, klart att man ska :-D <3
Emmelie

Sigrid

Så gott! Choklad är helt klart det bästa som finns :)

Svar: Jag är helt inne på ditt spår! :-D
Emmelie

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Men mums, jag har haft magsjuka och nu är jag sugen på allt känns det som :S.

Svar: Huva! Skönt att ni är på benen igen! <3
Emmelie

sandra

men mums!

Svar: <3
Emmelie

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Men lägg av va gott :D

Svar: Hihi <3
Emmelie

coffeeandcupcake.blogg.se

Det ser supergott ut :D

Svar: <3
Emmelie

Mirre

Ja jag är enormt förtjust i choklad med, choklad och lakrits. Det där såg ju enormt gott ut

Svar: Jaha, choklad och lakrits! Mums! Hittade Marabou med daim lakrits sist jag var och handlade. Mums på det! :-D
Emmelie

Fani

Åh chokladpudding är ju så jäkla gott alltså. Det här såg klockrent ut!

Svar: Jaa, såå gott! :-D
Emmelie

corneliaeriksson.blogg.se

Men mums så gott!!

Svar: nom nom <3
Emmelie

Clara

Så gott!

Svar: :-D
Emmelie

F

Den här var inte alls dum,mkt bättre än påsvarianten :)
Jag måste nog gjort ngt fel för jag fick den aldrig till att stelna helt,vad gick galet?Den var ju inte jättetjock när jag hällde upp den i skålarna,lät jag den sjuda för lite tro ?

Svar: Ja då behöver den sjuda en stund till. Det går från inte alls tjock till tjock på några sekunder :-)
Emmelie

F

Tack för svaret. Man blir ju lite nojjig för att det ska börja koka :)
Jag gör om och gör rätt nästa gång !