Latmasken & Tuggigt

Alla dagar i veckan serverar jag någon form utav grönsak till familjen när vi slår oss ner runt middagsbordet. I 9 fall utav 10 blir det latmasken som vinner och det serveras kokta grönsaker. Bekvämligheten i att flytta en påse från frysen och ner i en kastrull slår hacka och skölja i hästlängder. Det finns dock tillfällen då kokta ärtor och kokt broccoli kan slänga sig i väggen! Till pajer och gräddiga gratänger är det endast krispiga sallader som gäller. Nästa gång ni behöver en sallad till kvällsmat, testa torkad tranbär! Den söta lite tuggiga konsistensen tillsammans med krispig sallad, knapriga frön, rivig rödlök, salt och krämig fetaost. Gaaash så smarrigt!
 
Vad lägger ni i era sallader?
 
 
Fruktig & söt sallad
 
- Spenat eller ruccola
- Majskorn
- Apelsin
- Rödlök
- Fetaost
- Rostade solroskärnor
- Torkade tranbär
 
sallad - tillbehör - tranbär
birgitmaria

Så gott! Jag gillar solrosfrön, bladspenat i sallader, minstingen gillar mozarella och min äldsta vill helst bara äta gurka! *skratt*

Svar: Haha "bara gurka" Känns klassiskt barn!
Emmelie

Jessica Högberg

Jag är ganska usel på sallad men majs och ärtor vill jag inte ha i!

Svar: Nä ärtor i salladen lät inget vidare! :-)
Emmelie

Therese Bjärstig

Alltid lök, men gillar att blanda i någon frukt eller bär med. Och ALLTID salt och peppar, ett måste! Ha en fin kväll! Kram

Svar: Spännande med salt och peppar på salladen! Det har jag i all annan mat men aldrig i salladen. Ska helt klart testa nästa gång!! :-D <3
Emmelie