Att hata & Att älska

- Sebastian, gillade du hummusen? 
- Jaaaaa
- ... har du smakat?
- ... tystnad ...
 
Och på min högra sida sitter Mini och nästan kräks över att hon fick en smula hummus i munnen...
 
Ja, min kärlek till bönor är jag ensam om här hemma. Massor med bönor bara till lilla mig helt enkelt. Denna bönsalladen är en utav mina favoriter och passar till det mesta!  
 
 
Bönsallad
 
1liten burk kikärtor (190g)
1liten burk kidneybönor (190g)
1liten burk svarta bönor (190g)
1liten burk stora vita bönor (190g)
1 liten rödlök i tunna skivor
persilja
0,5dl olivolja
2-3msk rödvinsvinäger
salt&peppar
 
Sköja alla bönor ordentligt och lägg i en stor skål. 
 
Tillsätt de övriga ingredienserna och smaka av med salt och peppar. 
 
bönor - sallad - tillbehör
Jessica Högberg

Ledsen men jag sällar mej till familjen... ;)

Svar: Haha, du och säkert en hel hög till :-)
Emmelie

birgitmaria

Ha ha ha... ungefär så är det här med! Fast jag är väl ingen fantast jag heller, men ibland är det gott!

Svar: 👍👍
Emmelie