Biverkningar & Matkretslopp

God fortsättning!
 
Här hemma i lilla huset började vi 2016 med sjukdomar och Bloggsemester. Men nu är vi tillbaka redo att fånga 2016! Kanske har ni önskemål på vad ni vill se mer/mindre av här på bloggen det kommande året?  
 
 
Det finns ytterst få kyckling recept på denna blogg. Anledningen är enkel. Breaking news; Miss MildaRabarber äter inte kyckling! Efter graviditeten med Signe gör kyckling mig illamående och kallsvettig. Blir jag gravid fler gånger hälsar Sebastian att han ska få samma biverkning fast med fisk.
 
Så de få gånger det kommer kycklingrecept på denna blogg är så det rackarns bra recept! "Kinakyckling" är ett sådant och har blivit en återkommande rätt på vårt middagsbord. Såsen och grönsakerna är sååå god. Min kyckling får Signe och Signes kycklingrester får katten Gun-Britt. Matkretsloppet hemma hos oss!   
 
 
Kinakyckling
 
4 port. 
 
800g kycklinglårfilé - strimlad
1st broccolihuvud - i mindre buketter
2st morötter - i slantar
1/2st purjolök - i tunna skivor 
1st röd paprika - strimlad
1st liten flaska oystersås
1,5-2dl vatten
2-3msk ljust muscavadosocker
salt&peppar
 
Fräs kyckling, broccoli, morötter, purjolök och paprika i lite smör. 
 
Tillsätt oystersås, vatten och sockret. Låt puttra tills kycklingen är genomstekt. 
 
Smaka av med salt och peppar. 
 
Servera kycklingen tillsammans med kokt ris och salta rostade jordnötter. 
 
Gryta - Kyckling - kinakyckling - vardagsmat
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

ser smaskens ut

Svar: <3
Emmelie

Mirre

en del grejer fixar man helt enkelt inte att äta, så är jag med kräftor, det går inte, blir äcklad då de suger is ig av dem och av lukten och av att sitta och suga på djur hehe

Svar: Haha, ja det lät faktiskt jätteäckligt när du beskrev det så! haha!
Emmelie

linah

men åh så gott! <3

Svar: <3
Emmelie

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Låter gott :). Jag är så där med svamp och katrinplommon (och russin typ torkad frukt) tycker det är riktigt läskigt och det äter jag inte.

Svar: Svamp och russin verkar vara något man älskar eller hatar. Jag älskar :-) <3
Emmelie

Alice

Åh, låter gott! ^^

Svar: <3
Emmelie

birgitmaria

Och jag som älskar kyckling!!
Kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen, men det är lite skönt med bloggvila ibland.

Svar: Ja kyckling verkar vara en favorit hos många!
Emmelie