Längta och Lova

Nu är det två veckor kvar (eller en halv evighet) till den där underbara och så efterlängtade semestern! Nedräkningen kan börja även om det ännu är många lånelöften kvar att lova och hus att betala innan jag med lätta steg kan trippa ut i sommaren. Nu lyser dock sommarvädret fortfarande med sin frånvaro här på västkusten så den stackars grillen står och samlar damm i ett hörn under en grönskade klätterväxt på lilla husets lätt igenvuxna uteplats. Men skulle sommaren vilja göra intågande lagom till semestern behöver vi grillrecept i massor. Dessa ugnsrostade sötpotatishalvorna är ljuvliga till såväl den grillade köttbiten till den mjälla laxen. Recept är att ta i men här kommer beskrivningen på hur man åstakommer dessa trevliga halvor.  
 
 
Sötpotatishalvor med topping
 
Skrubbade och ugnsbakade sötpotatisar - (200grader i 45-60minuter)
 
créme fraiche
babyplommontomater
salladslök
basilika
salt&peppar
 
Dela de ugnsrostade potatisarna och toppa med de olika tillbehören.
 
Servera halvorna tillsammans med en stor sallad eller som tillbehör till grillat.
 
Vegetariskt - grilla - sötpotatis - sötpotatishalvor - tillbehör
Marie

Här har regnet vräkt ner idag, verkligen vräkt ner på eftermiddagen kvällen, jag fick cykla hem i helt öppen himmel efter jag varit och handlar, jipiiee

Ja vitkål är så gott, det äter vi mycket med =D

Oh så gott det såg ut

Svar: Fy så tråkigt. Kanske bara jag men jag blir sååå irriterad över att behöva vara ut i regnet haha!
Emmelie

Mallan

Ja det där lät ju riktigt gott ju!

Svar: <3
Emmelie

Mamma Malin

Åh, så gott det där såg ut! Och inte så svårt heller :)

Svar: Nä, jätteenkelt! :-D
Emmelie

EVELINA

Gott med sötpotatis!

Härligt också att semestern närmar sig för dig, håller tummarna för att vädret blir somrigare tills dess :)

Svar: Hihi, vi får hoppas. <3
Emmelie

birgitmaria

Måste ju prova! Min yngsta älskar allt som har med potatis att göra, vanlig eller söt :-)

Svar: Ja då kommer hon säkert gilla :-D
Emmelie

Cissi

Vad gott med sötpotatis! Ska definitivt testa ;)

Svar: Det tycker jag :-)
Emmelie