Tjockistradition & Tjockisfavorit

Jag har skaffat mig en gravidtradition! I varje tjockisperiod köper jag något äckligt dyrt till mig själ. En "high-five-kämpa-på" present skulle man kunna säga. Nu låter det som att jag är gravid allt som oftast men det har alltså bara inträffat två gånger på 28år så en ovanlig tradition. Första gången blev jag med Kitchen Aid, mitt bästa köp någonsin. Och nu, gång nummer två har en MacBook Air landat i mina ägor. Vi får se om kärleken till denna tekniska manick når samma höjd som kärleken till min turkosa köksmaskin!
 
Nu när jag tänker efter... Två bebisar borde väl egentligen innebära två dyra presenter?! Hmm Hmm Hmm     
 
 
Gravidsmaklökar får vissa saker att upplevas som extra extra goda. Precis som förra gången är potatis guds gåva till gravida, så sjukt gott. Den där lunchen för ett par veckor sedan bestående utav raggmunk och stekt potatis kan ha varit den bästa någonsin. Blir det inte potatis till kvällsmat så blir det vardagsklassikern korv stroganoff. Väldigt smarrigt och jag kan i de mest otippade sammanhang komma in på ett samtal kring just denna delikata maträtt.
 
Jag håller min krov stroganoff så enkel som möjligt. Ett par ingredienser räcker och du har en mumsig middag på bordet inom 30 minuter.
 
Hur gör ni er korv stroganoff?   
 
 
Korv Stroganoff
 
1 gul lök - finhackad
1/2 falukorvsring - i bitar
3msk tomatpuré
2-3dl grädde
salt & peppar
 
Fräs lök och korv i smör. Tillsätt tomatpurén och låt den fräsa med någon minut. 
 
Häll över grädden och låt puttra 5-10minuter. Smaka av med salt och peppar. 
 
Servera korv stroganoffen tillsammans med kokt ris. 
 
korv - korvstroganoff - macbook air - ris - vardagsmat
Marie

Gör du rätt i att unna dig och så gott med korvstoganoff =D

Svar: Vår vardagsfavvo helt klart :-D
Emmelie

Mallan

Men mums så gott det såg ut :)

Svar: Härligt :-D
Emmelie