Fiskbiff & Motbevisade

Ny månad och nya möjligheter! Dags att damma av tisdagsfisken som legat på latsidan de senaste veckorna. Låt mig bjuda på fiskbiffar, potatismos och remouladsås. Vänta, vänta, vänta! Jag vet att det låter superjobbigt, tidskrävande och som en fullständig omöjlighet en tisdagskväll men låt mig motbevisa er. Fiskbiffar är faktiskt både snabbt och enkelt. En matberedare, mixa, stek och så var det klart! ...
 
... Ja, jag sa ju att det var enkelt... 
 
 
Fiskbiffar
 
3-4port.
 
1paket sej (400g)
0,75dl vispgrädde
salt, peppar, citronpeppar och rejält med dill
panko
 
Mixa fisk, grädde, salt, citronpeppar och peppar till en smet. Tillsätt hackad dill. 
 
Forma smeten till 6-8st biffar och vänd dom i pankoströbrödet.
 
Stek fiskbiffarna i smör 4-5minuter/sida eller tills dom är genomstekta.
 
Servera fiskbiffarna tillsammans med potatismor, gröna ärtor och remuladsås.  
 
 
Remouladsås
 
1dl majonäs
1dl creme fraiche
4msk bostongruka
1msk hackad kapris
3msk hackad persilja
salt&peppar.
 
Rör ihop och låt dra en stund innan servering. 
 
fisk - fiskbiffar - potatismos - remuladsås - sej
SKRIVDIVAN

Jag som inte ens äter fisk tycker det där såg gott ut

Svar: Haha <3
Emmelie

Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Ser farligt gott ut :D

Svar: :-D
Emmelie

Linn Strömberg

Men åhh! Både ser ut att va gott, och låter gott!

Svar: <3
Emmelie

Tuva Björnwall

åh vad gott det lät!! :)

Hanna Sahlqvist aka Hannavic

Men åhh ser ju hur gott som helst ut :D
Många kramar från Hanna <3

Svar: Tack :-D
Emmelie

Tilda Barkselius

Åh så gott det ser ut!!

Svar: Tack :-D
Emmelie

Mirre

Oh så gott det verkar och ser ut =D

Svar: :-D
Emmelie

Linda HolEriks

Ser hemskt gott ut.

Svar: :-D
Emmelie

Jessica Högberg

Underbart gott! Tack för tipset. Kikar in via cupcake

Svar: Va kul :-D
Emmelie

Cissi

Gott det lät! ;)

Svar: :-D
Emmelie

corneliaeriksson.blogg.se

Det ser gott ut! :)

Svar: :-D
Emmelie

birgitmaria

Jag måste göra det. Tror mina tjejer skulle gilla det!

Svar: Hoppas! :-D
Emmelie