Nytt kapitel & Ny gobit

Nyckelbrickan är lämnad och inkorgen rensad. Imorgon byter denna bankman stora staden mot landsbygden. Samma arbete, inom samma företag men på en annan stol på ett nytt kontor. 

Låt oss prata ostkaka! Är ni ostkakefantaster? Jag får erkänna att jag inte direkt jublade när det var ostkakedags hemma när man var liten och med minnen om ostkakans märkliga smak har det blivit just ett minne. Herren i huset ger dock ostkaka tummen upp och därför överraskade jag med en hemgjord variant efter en god middagssoppa förra veckan. Dra mig baklänges! Det är supergott och inte ett dugg märkligt. Länge leve ostkakan! 

 
Ostkaka

ca 5port. 
 
1dl mandel - grovt hackad
1liten bittermandel - riven
3st ägg
5msk socker
1/2dl mjöl
3dl mjölk
500g keso 
 
Vispa ihop alla ingredienser och häll i en smord ugnsform. (1,5liter)
 
Grädda ostkakan mitt i ugnen på 175grader i ca 1timme. 
 
Servera ostkakan varm eller kall med lättvispad grädde och sylt eller bär. 
 
dessert - ostkaka
Fani

Jag har alltid älskat ostkaka! Har gjort LCHF-ostkaka som är jättegod :) Nu blev jag inspirerad att göra den igen :)

Svar: Det lät också gott :-D
Emmelie

Emma Engström

Åh så mumsigt! :D

Svar: :-D
Emmelie