Cheap-tober, vecka nummer tre

Cheap-tober och vecka nummer tre. Höstvindarna är här och veckan bjuder på rejäla grytor och värmande husmanskost. Precis sådan mat som man är sugen på och har gått och längtat efter hela sommaren. 
 
 
Måndag: Stuvade makaroner med köttbullar och kokt broccoli - Jag frysfyndade denna måndag och hittade en påse hemmagjorda köttbullar! Nästan lika bra som en trissvinst sådär på en måndagkväll när man är övergravid. Till det blev det stuvade makaroner på en liter mjölk som var obehagligt nära utgångsdatum.
 
Tisdag: Ugnsbakad falukorv med potatismos och gröna ärtor - Va!? Falukorv, det äter väl vi aldrig... Denna gången blev det dock med potatismos. Tvillingarna var sugna, så att...  
 
Onsdag: Krämig lasagne med grönsaksstavar - Jag gör alltid två foliéformar när jag gör lasagne. En som mättar familjen där och då och så en att stoppa i frysen för kristillfällen senare i livet. Något säger mig att den inte kommer bli långlivad i frysen denna gången. 
 
Torsdag: Ärtsoppa och knäckebröd med ost. Ostkaka med sylt och lättvispad grädde - Denna torsdag hade vi invigning utav vår nya crock-pot, klippte röda bandet osv. Ärtsoppan fick vi slänga men som tur var fanns det ostkaka till efterrätt! 
 
Fredag: Grönsakspaj med grönsallad - Till Sebastian och Signes förtret hoppade vi denna veckas fredagstacos för att ge plats åt en god och matig grönsakspaj. Jag älskar paj, Signe gör det inte och herren i huset satt och muttrade över att den innehöll broccoli och något om förväntad förgiftning. 
 
Lördag: Falafel med couscous, grönsaker, pitabröd och creme fraiche - Jaja, jag köpte mina falafel färdig i en påse från frysdisken men här finns ett recept om man vill vara en bättre hushållerska än mig just nu. 
 
Söndag: Tortellinisoppa med nybakat örtbröd - Upp på crock-pot hästen igen efter torsdagens misslyckande. I kylskåpet fanns det grönsaker att ta vara på så det blev en tortellinisoppa fullproppad med grönsaker. Höstmumsigt och nästan ännu bättre till lunch dagen efter! 
 
Totalkostnad för vecka 3: 1308kr
 
cheap-tober