Knyta band & Tunna pankisar

Idag har hela barnaskaran varit på lekdejt! En lekkompis till Signe och 2 små tvillingtjejer att leka med för mina tvillingarna. Stackars Konrad tyckte det blev lite väl mycket damer som skulle hänga på honom där i slutet. Det är Inte lätt alla gånger att vara ensam tupp i hönshuset. Att träffa en annan tvillingmamma är som att träffa en vän man alltid känt även om man tidigare inte setts. På samma sätt som tvillingar knyter band, knyter deras föräldrar band. Ingen annan förstår livet som förälder till två små, ingen annan än en tvillingförälder. 
 
Foto: Sebastian Karlsson
 
Eftersom att jag använder min blogg som ett receptregister kommer här ett väldigt okreativt och onyskapande recept som jag länge saknat att kunna slå upp. Jag pratar om klassiska, helt vanliga, inga konstigheter pannkakor! Här hemma steks det pannkakor i tid och otid men när jag ska fjäska riktigt ordentliget gör jag vanliga klassiska pannkakor. Det är lite mer arbetsamt än vad jag oftast önskar men Signe äter som en häst och tvillingarna som två ännu större hästar när det serveras pankakor så man får ta en för laget ibland. Jaja, jag och herren i huset rynkar väl inte heller på näsan åt pannkakor så slutet gott, allting gott. 
 
 
Klassiska pannkakor

ca 12st

2,5dl mjöl
1nypa salt
6dl mjölk
3st ägg
 
Blanda ihop mjöl, salt och mjölken. Tillsätt äggen och vispa till en slät smet. 
 
Låt gärna pannkakssmeten svälla i ca 30minuter. 
 
Stek pannkakor i smör på medlevärme. 1/2-3/4dl / pannkaka brukar bli lagom.  
 
Mellanmål - Pannkakor - Vegetariskt - barnmat - frukost - klassiska pannkakor - vardagsmat - ägg