12 dagar kvar & Punkt

... och där sätter vi punkt för årets julklappshandling. Alla paket är nu inhandlade och ligger undangömda i tryggt förvar, långt bort från nyfikna små ögon och män. Då var det bara den där lilla inslagningsdelen kvar. Medan jag och twinsen spatserade stans gator upp och ner så var mini hos sina favoriter och det stora huset blev städat från topp till tå. Hemstäd, min 30års present till mig själv. Grattis till mig, du behöver inte göra allt! Och ska sanningen fram så är städning inte min bästa genre. Mindre städning betyder mer tid över till annat. Som att läsa tidningen Buffé där jag snubblade över detta recept på ägghalvor. Fast även om ni är duktiga och städar själva så hinner ni med ett gäng ägghalvor. För visst har ägghalvorna en given plats även på julbordet och inte bara till påsklunchen?!
 
 
Ägghalvor med kantarelltopping

10st
 
5 hårdkokta ägg
1 ask kantarellfärskost
1 liten finhackad rödlök
 
Dela de hårdkokta äggen på på mitten. Toppa varje ägghalva med en klick färskost och krispig finhackad rödlök. 
 
Jul - Ägg
jul - kantareller - ägg - ägghalvor