19 dagar kvar & Omöjligt att motstå

Nyheterna som dyker upp i våra butikshyllor är alltid roliga men under julen blir det extra kul. Tydligen blir allt som man sätter tomtar och snöflingor på omöjligt att motstå... 
 
 
PROPUD pepparkaka - Förra året kom propud ut med en saffranssmak till jul som var helt ljuvlig. Hela julen lång, varje natt satt jag och åt denna julpudding samtidigt som jag ammade tvillingarna. I år tar de upp nästa julsmak, pepparkaka. En kyligt mjä från mig. Jag blir inte imponerad, tur att jag inte ammar längre.  
 
 
Blossa glögg, lingon enbär - en god ekologisk och alkoholfri glögg som smakar saft. Toppen för mig som tycker de där glöggsorterna med alkohol i smakar rävgift.  
 
 
Estrella tomteluvor - Av alla juliga nyher under detta år var det dessa tomteluvor som fick mig att dö sötdöden. För HUR sör är inte denna förpackningen?! Ett absolut genidrag av Estrella och att innehållet dessutom är mumsigt skadar knappast. 
 
 
NOCCO skumtomte - En energidryck med smak av tomteskum är cirka så skumt som det låter. Jättemärkligt på ett sämre sätt. 
 
 
Daim orange - Hohoho! Apelsin och choklad är bästa vänner, det är sedan gammalt. Varför man någonsin har gjort vanliga daim när man kan göra dessa med apelsinsmak är en olöst gåta. Löp och köp. Bjud tomten och alla hans nissar så får ni säkert dubbla julklappar i år.  
 
 
Juleskum 2017 lingon - och sist men inte minst årets juleskum som 2017 fick äran att ta smak av lingon. För i år var det faktiskt en ära! Goda, juliga och härliga, väl värda en plats på årets julgottisbord. 
 
Har ni testat några juliga nyheter i år? Var tyckte ni? 
 
jul - nyheter
Anonym

Jag är också mer för alkoholfri glögg, men föredrar vinhusets smålandsglögg, även den med lingon, fast svart vinbär istället för enbär. den är betydligt fylligare i smaken än blossas!
/karolina

Svar: Det lät spännande! Ska jag spana in! Tack för tipset <3
Emmelie

birgitmaria

Jag är ju lite tråkig när det gäller att allt ska smaka jul helt plötsligt... jag vill inte ha skumtomtar med pepparkakssmak eller godis/choklad/vanliga kakaor med alla de möjliga juliga smaksättningar. Jag är nog lite traditionell där... juliga smaker där de alltid varit...
Av ovanstående kan jag nog sträcka mig till daim med apelsin - det lät helt okej. Propud äter jag inte överhuvudtaget....

Svar: Hihi, tur att alla är olika. Jag älskar att jula till allt. Jul i överflöd. :-D
Emmelie