Dela filt & Hjälpande hand

Smådamerna i denna familj brås oavkortat på sin far. De kan konsten att göra sin stackars mor gråhårig. Sallys skrikbekymmer och vilja av stål (som storasyrran, på pricken) är sen gammalt. I natt var det fröken Signe som drömde mardrömmar hela natten lång. Vad de handlade om? Jo, någon tog hennes filt...så att... 
 
Nu har många av oss lite större bekymmer i livet än den hemska tanken om att behöva dela med sig utav sin filt, som t.ex. att få ihop vardagsmaten. Så för att ni ska slippa ligga sömnlösa denna söndagkväll sträcker jag ut en hjälpande hand. Varsågod, fem middagar klappat och klart! 
 
 
Måndag: Fejk Ratatouilie - Att starta igång veckan med sin favoritmat måste vara ett vinnande koncept och något som sätter tonen för de restrande sex dagarna. Denna måndag blir den fejk ratatouilie och tro mig, tonen för den kommande veckan blir skyhög för detta är min favvo. 
Tisdag: Snabb fiskgratäng med baconsmak - Låt veckans fisk simma i baconsås. Gratängen som gör även inbitna fiskhatar till fiskälskare. Pappa, något för dig med andra ord! 
Onsdag: Thaifalukorv - Vi äter korv stroganoff oftare än jag är villig att erkänna. Vi älskar korv stroganoff här hemma och hur mycket jag än gör verkar det aldrig räcka till en endaste matlåda. Ibland gör jag den thaistyle för att liva upp en tråkig onsdag. 
Torsdag: Bondsoppa - "Å, får vi baaaara pannkaka!? Ingen soppa!?" Lyckan i Sebastians ögon går inte att missa när han slipper torsdagssoppan och bara får pannkakor och sylt. Men om jag ställer fram en skål utav denna bondsoppa äter han utan större invändningar. 
Fredag: Tonfisktårta - Veckan är slut och vi firar fredagsmys med min favoritsmörgåstårta. Ingen klassisk variant utan en rackare som är fylld med tonfisk. Så galet gott! Upp en fötterna på soffbordet, rulla igång tvn och njut. Helgen är här!
 
vardagsmat - veckomeny