Social & Dra plåster

Idag drog jag plåstret och gjorde det jag bävat för... Jag tog med mig mitt lilla crew på äventyr (läs: åkte till banken) H E L T själv! Japp, ni hörde rätt. Helt alone! Jag gjorde det och överlevde (barnen också). Twinsen sov igneom större delen utav besöket och Signe gjorde som vanligt sig nya vänner med alla andra besökare. Hon satte sig mitt i väntrummet och tjatrade på om att hon hette Signe, där är min mamma, att hon var fuuuuuraaaa år (Nej, inget mattesnille. Hon är 2,5år) och så domderade hon någon stackars medelålders man till att läsa en bok för henne. Så nästa gång jag behöver barnvakt är det bara att släppa av henne i ett väntrum. Bra att veta liksom.
 
Jag letar jämt och ständigt efter receptet på det perfekta bananbrödet som inte innehåller socker utan kan serveras som mellis till lektrötta barn. I detta recept är sötningen den mogna bananen och en skvätt lönnsirap. Signe åt med god aptit, tummen upp från henne. För mig är bekymret att bananbröden med socker är sååå mycket godare. Shocker, i know...     
 
 
Bananbröd
 
3st mogna bananer - mosade
2st ägg
50g mjukt smör
1/2dl lönnsirap
2dl havregryn
3dl mjöl
2,5tsk bakpulver
2tsk kanel
1dl valnötter - hackade
1nypa salt
 
Blanda ihop alla ingredienser till en slät smet. Häll i en brödform klädd med bakplåtspapper. Grädda kakan mitt i ugnen på 160grader i ca 75-80minuter. 
 
Mellanmål - banan - bananbröd - mjuk kaka
birgitmaria

Ha ha ... ja , det mesta är godare med socker!

Svar: Visst är det så!!
Emmelie