Jeans som passar & Gasigt

Vi tillverkar bebisar med magont här hemma. Snäll, förbenat söta men gasiga. Tjejerna har varit värst och Signe värst av de alla. Sally har sedan hon föddes den 15 november dragit igång ett skrikkalas varje kväll klockan 19.00, på klockslaget. En riktigt punktlig liten dam den där Sallypally. Snart passerar våra tvillingar de magiska 3 månaderna. Gränsen som alla med magbarn drömmer och längtar efter. Och stoppa pressarna men Sally har nu tre dagar i rad somnat utan gråt, skrik och tårar. Vi håller tummar, tår och allt annat hållbart för att det nu äntligen får vända för vår lilla glada smilefink. ♥ 
 
Foto: Sebastian Karlsson
 
För någon vecka sedan sprang jag på en stor bit kassler när jag susade in på ICA för mjölk och säkert blöjor. Och eftersom att kasslern var på REA kunde jag inte motstå utan gjorde plats för honom på nästkommande veckas matsedel. Efter lite surfande hittade jag en blogg med ett recept på en kasslergratäng med västerbottenost och grädde. Ni hör ju själva! Ost OCH grädde. Kan knappast bli äckligt tänkte jag. Mycket riktigt, ruskigt gott! Typiskt, jag som precis kommit i jeansen igen efter graviditeten... 
 
 
Västerbottenkassler
 
500g kassler
2dl creme fraiche
3dl grädde
150g västerbottenost
0,5dl hackad persilja
salt & peppar
 
Skiva kasslern och lägg i en ugnsform. Blanda ihop övriga ingredienser till en sås och häll den över kasslern. 
 
Grädda mitt i ugnen på 225grader i ca 20minuter. 
 
Severa gratängen tillsammans med ris och en stor sallad. 
 
Kassler - Sally - festligt - kasslergratäng - västerbottenost
Mirre - Sweetwords

Oh så gott, ja vår tös hade också gasig kolik mage var så jobbigt för henne snuttan

Svar: Usch ja, inte kul med magont på små. Verken för dom eller för inblandade.
Emmelie