Tvillingupproret & 1,25 barn

 
Den 15 november 2016 fick jag 1,25 st barn. Alla människors lika värde gäller i hela vårt avlånga land förutom när det gäller tvillingar. Alla vi som kan räkna ser att på bilden ligger två stycken perfekta barn, två små individer.
 
Varje dag och överallt stannas jag av för mig okända människor som vill prata, förundras och jämföra mina barn. För att sedan avsluta vårt samtal med frasen "Det måste vara så jobbigt med två!". Jag kan garantera att det du tror är jobbigt och menar med dina ord är inte det vi som tvillingföräldrar upplever som jobbigt. Vad som är jobbigt är att varje vaken minut behöva avgöra vilket av mina barn som behöver mig mest. Vem behöver tröst först? Vem har mest ont? Vem är mest hungrig? Vem behöver en ny blöja mest? Någon måste alltid vänta...
 
Vem utav mina barn anser du är värd 0,25% av vilket annat barn som helst och ska få ligga gråtandes medan deras syskon får den tröst, närhet och mat de behöver? ...
 
... Du har tur och behöver inte ta det beslutet. Men innan min dag är slut har jag fått välja ett utav mina barn framför den andra fler gånger än vad det finns fingrar att räkna på.
 
#Tvillingupproret   
tvillingar - tvillingupproret
Mirre

Ja folk ser allt som så utstakat hur det ska vara, och hur de tror det jobbiga är, och har man tvillingar i magen är man så inställd på det så att just ha två barn är som du säger inte det jobbiga, utan förstår att det är att inte alltid räcka till för man vill ju finnas där för båda såklart <3

Men man gör sitt bästa

Svar: <3
Emmelie