Mer tid & Senap

Snabba middagar är melodin som går på repeat här hemma i lilla huset. Fiskpinnar, korv och smörgåsar står på menyn i tid och otid. När fiskpinnarna står en upp i halsen och korven ligger kvar i frysen är denna baconpastan bra att slänga fram. Smaksätter såsen gör jag med senap vilket vår stora familj tycker är toppen. 10 minuter tar det och sen är maten redo. Snabba middagar ger mer tid över till annat, typ tvätten och barnskrik.
 
Vad har ni för snabba middagstips?  
 
 
Bacon- & senapspasta

4 port kokt pasta
1 liten gul lök - hackad
1-2 förpackningar bacon - strimlad
10st champinjoner - skivade
3dl grädde
1-2msk senap (jag gillar en grovkornig senap)
salt och peppar
 
Koka pastan och låt den rinna av men spara lite utav pastavattnet.  
 
Fräs lök, bacon och champinjoner i lite smör. Tillsätt grädde och senap. Låt såsen koka ihop i ca 10minuter.
 
Häll i pastan i såsen, späd ev. med lite pastavatten för en krämigare sås. Smaka av med salt och peppar.
 
Servera direkt.
 
Pastasås - bacon - bacon & senapspasta - pasta - senap - snabbt - vardagsmat
Cissi

Perfekt med snabba middagstips under sommaren när man vill göra annat än att stå vid spisen :)

birgitmaria

Lät jättegott! Själv får jag gömma löken och låtsas att senapen är nåt annat annars protesterar mina tjejer. Grönsakswok är oxå en enkel snabbmat eller äggröra med valfritt tillbehör.

Svar: Å nej, både lök och senap som är så gott! Grönsakswok är toppen. Min stora gillar dock inte ägg...hon är knas...hihi
Emmelie