Atleter & Fredagsmums

Sådär, då här vi tränat klart på att ligga på mage och skrika samtidigt för denna gången. Vi tränar ganska ofta på det där jag och twinsen, mest twinsen medan jag springer runt och servar med nya spännande leksaker att titta på (uppskattas 0%). Jag hoppas verkligen denna träning leder någon vart och det finns någon form av atletisk gren senare i livet som bygger på just "ligg som en säl och gapa allt du kan". Vill ju inte att all denna träningstid skall vara i onödan. 
 
Foto: Sebastian Karlsson
 
Efter träning blir det mellanmål och för dessa småpluttar innebär det deras bitgiraffer. Sally slickar lite försynt på ena örat medan Konrad kör ett grovhångel med den stackars giraffen som inte har en chans.  
 
 
Det blir inga bitgiraffer för mig och storasyrran utan vi firar fredag med en släng utav feber (hon) och sockerfria morotsmuffins (båda). Receptet på dessa familjefavoriter har jag fått från en fellow twinmom, då vet man att det är och lita på. Denna gången la jag till en mogen banan för jag hade en stackare som behövde användas men annars tar ni bara ett extra äpple. Happy snacking!
 
 
Morotsmuffins
 
ca20st
 
2dl grahamsmjöl
4dl mjöl
2tsk bakpulver
1nypa salt
1msk kanel
2dl finrivna morötter
1 finrivet äpple
1 mogen banan - mosad
2dl yoghurt
2st ägg
1,5dl rapsolja
 
Rör ihop torra ingredienser för sig och de våra för sig. Rör sedan ihop de två blandningarna till en smet.
 
Fyll muffinsformar och strö över lite havregryn på toppen.
 
Grädda mitt i ugnen på 200grader i ca 15minuter.
 
Avnjut muffinsen som de är eller tillsammans med lite smör och ost. Frys de som blir över direkt när de svalnat.
 
TIPS! Har du ingen mogen banan hemma? Ta då ett extra äpple istället. 
 
Konrad - Mellanmål - banan - barnmat - morot - morotsmuffins - muffins - tvillingar - äpple
Mirre - Sweetwords

Sötnosen och gott gott

Svar: <3
Emmelie