Hålla mounn & Fejkmazarin

- Haaaatttjuooooo!! (nysning)
- Hålla Mounn! (Håll för munnen!)
 
Foto & Frisyr; Sebastian Karlsson
 
Nu sitter vi här, hon och jag. Den lilla, bestämda, roliga och pratglada miniversionen utav mig själv. Mellan oss står ett litet fat med päronskivor. Mini målar, jag dricker kaffe och bloggar. Så ser det ofta ut vid denna tiden på dagen när tvilligarna sover och vi försöker hålla nere ljudnivån ett hekto eller två. Visst låter det mysigt? ... ända fram till päronbitarna tar slut och jag inser att tuschpennorna var en riktigt dålig idé...
 
Även om ett fat med frukt alltid går hem hos mini så är hon innerst inne en riktig kaktjej, precis som sin mor. Men till skillnad från mig ratar hon mazariner som är ett utav mina favoritbakverk. Hmm, hon kanske är pappas flicka trots allt? Det skulle förklara mycket...   
 
Hur som haver är det mammans kakfavvos dag idag. Mazarinens dag, eller samarin som herren i huset kallar detta delikata bakverk. Efter lite googlesök inser jag att mazarinen har två födelsedagar. Lyckan honom! Här kommer en förenklad version utav min älskade kaka. Lika god men mycket snabbare. 
 
Nu är päronen slut... Let the kaos begin!
 
 
Fejkmazariner
 
200g smör
2dl socker
30g mandelmjöl
5st finrivna bittermandlar
1 ägg
1tsk vaniljsocker
1tsk bakpulver
3dl mjöl
1,5dl mjölk
 
Blanda ihop alla ingredienser till en jämn smet. Klicka ut smeten i aluminiumformar. 
 
Grädda mazarinerna mitt i ugnen på 200grader tills de fått fin färg, 12-15minuter.
 
Låt svalna helt.
 
Blanda ihop florsocker med lite vatten till en slät glasyr och glasera de kalla mazarinerna.
 
Vill du frysa dina mazariner? Frys in dem oglazerade.
 
Signe - fejkmazarin - mazarin - småkakor
Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

Så fin bild på söta tjejen

Svar: <3
Emmelie

Mirre - Sweetwords

perfekt avkoppling då när tvillingarna sover, trots att det kanske inte var det då i slutändan, men så got med mazariner =D

Söt hon är

Svar: Haha, precis. Pennorna rök ganska snabbt efter jag postat detta inlägg och byttes till play doe :-P
Emmelie