Trailmixkroken & Sömndagen

 
Caring for a baby takes a lot of work. 
Caring for multiple babies takes super human strength. 
Stop being so hard om yourself. 
You can only do so much. 
- Okänd
 
 Den ljuvligaste bukett blommor jag någon sin skådat fick vi av vänner till oss
 
Idag är det internationella sömndagen. En nyhet som inte nått fram till den lilla skaran folk i denna stora familj. Kanske att en stor bukett tulpaner skulle sitta på sin plats som plåster på såren minifolket?
 
Trött eller ej så har jag i alla fall skaffat mig ett nytt intresse. Att göra nötblandningar, så kallad trailmix! Ett ganska ointressant intresse kan tyckas för det otränade ögat med oväntant tillfredsställande. Jag har en hel parad med olika blandningar att dela med mig utav men här kommer min första ihopblandade variant. Den som gjorde att jag fastnade på trailmixkroken.
 
 
Vår favorit trailmix

1 del mandlar
1/2 del torkade tranbär
1/4 del små mörka chokladknappar
 
Blanda valfri mängd och förvara på burkar. 
 
Choklad - Mellanmål - mandel - mörk choklad - snacks - torkade tranbär - trailmix - tranbär - tulpaner
Mirre - Sweetwords

Näe inte ska vi då sova bort dagen inte, ;) Så gott med nötblandning

birgitmaria

En sån kanske jag ska ta med mig på nästa långpass... Fast tugga och springa går som dåligt, tycker jag...