Äldre & Äldst

När gammal blir äldre och äldre blir äldst. Dagarna går och åren tickar på. Idag lämnar jag det glada 20-något åldern bakom mig och kliver in i den stora 3an. 30år och 3 barn under 3, rimmar fint en dag som denna. Varje dag som rullar förbi gör mig lite mer sliten och lite mer tålmodig. Låt mig fånga 30 med ödmjukhet och förväntan. The best and worst i yet to come! Bring it!
 
 
Signe står nu och väntar otåligt på tårta. Hon har redan undrat hur länge hon ska behöva vänta innan det blir någon tårta i detta hus. Tydligen har jag även lovat ballonger... Så låt oss sätta snurr på denna dag!
 
Grattis till mig, tack för alla er. vänner och familj och varsågoda, hugg in på tårtan.   
 
 
Efter 8a kladdkaka
 
200g smält mörk choklad 
200g smält smör
3 ägg
2,5dl socker
3dl mjöl
 
Vispa ihop ägg och socker. Rör ner mjöl, smält smör och chokad till en slät smet. Häll smeten i en smord form med löstagbara kanter. Grädda kakan i nedre delen utav ugnen på 175grader i ca 15minuter. Kakan ska vara kladdig när den tas ut! Låt kakan kallna. 
 
25g smör
1dl grädde
20 platter after eight
 
Blanda smör, grädde och after eight i en kastrull. Smält på svag värme under omrörning. Låt blandningen kallna så den blir trögflytande och bred sedan glasyren över den kalla kakan. 
 
Dekorera din kladdkaka med ca 2 påsar polly mint. 
 
Servera kakan kall tillsammans med lösvispad grädde. 
 
30 - after eight - födelsedag - kladdkaka - mint - tårta
birgitmaria

Hipp hipp hurra!! Grattis på födelsedagen:-) 30 är en bra ålder och vet du vad, det gör ingenting att bli äldre. Livet anpassar sig liksom. The best is yet to come:-)

Svar: <3
Emmelie

Mirre Sweetwords

Men vilken tårta och så fin bild på er =D