Cheap-tober, vecka nummer fyra

Vi har tagit oss fram till sista veckan utav cheap-tober! Som ni kommer märka på denna veckans meny var det med blodad tand vi snubblade över mållinjen för herre jösses så gravid jag blev! Men vi gjorde det mina vänner och vi har ett resultat. Budgeten var satt till 4000kr under dessa 4 veckor och vi rullar in på en slutsumma lydande: 3561kr! Ett exemplariskt resultat om jag får säga det själv! 
 
 
Måndag: Panerad torsk med kokt potatis, rårivna morötter, gröna ärtor och varm citronsås - Ja.. panerad torsk .. Vi står för en större del utav sveriges årliga panerade torsk konsumtion. Det får vi svart på vitt efter dessa fyra veckor. Tur att vi byter sås så vi får en varierad kost... Denna veckan blev det min favoritsås till fisk, varm citronsås! 
 
Tisdag: Smörgås - Andas, äta, stå och gå kan tyckas som enkla grejer. Well, it´s not. Smörgåsar skrapade herren i huset fram till kvällsmat medan jag försökte överleva resten utav dagen, veckan och de kommande månaderna.  
 
Onsdag: Ugnsbakad gräslökslax med ris, kokta minimorötter och gröna ärtor - Det här låter jättefancy men det är bara lax som man kletar på färskost med gräslökssmak och ställer in i ugnen. Jag gjorde det liggandes på köksgolvet med fruktansvärda sammandragningar, det är så enkelt det är!  
 
Torsdag: Köttfärssås med spagetti och kokt broccoli - Köttfärssåsen hittade jag i frysen tillsammans med en påse broccoli. Lite spagetti till det och torsdagens middag var serverad!
 
Fredag: Taco - Vi är precis som dig, dig och dig. Och sedan kikade vi på idol. 
 
Lördag: Tacorester - 
 
Söndag: - Sebastian och Signe på kalas - 
 
Totalkostnad för vecka nummer 4: 742kr
cheap-tober