Bortkommen & Utebliven

Jag har spenderat förmiddagen i soffan storgråtandes till den lilla prinsens dop på TV. Kanske tur i oturen att min inbjudan kommit bort i posten och att jag blev tvungen att se spektaklet från tvsoffan. Buhuuuuuu. Välkommen till ännu en dag i detta preggohormonlivet.
 
Lagom till att jag plockat undan minis små shorts och sommarklänningar säger väderleksrapporten 23grader under större delen utav nästa vecka. Vart är min älskade höst?! Jaja, vi får väl äta glass ett tag till då....  
 
 
Bananglass
 
2st frysta bananer
3-4 bollar smoothiebooster passionsfrukt (finns i frysdisken, ICAs egna märke)
ev. en skvätt mjölk
 
Lägg i en matberedare eller mixer och mixa till en krämig slät glass. Min matberedare behöver en skvätt mjölk för att lyckas mixa glassen slät. 
 
Servera direkt!
 
banan - bananglass - glass
birgitmaria

Men så gott! Jag får nog frysa in ett gäng bananer. 23 grader varmt... så varmt har vi inte... måste kolla in vädret.

Svar: Det är verkligen perfekt att ha i frysen. Fryser alltid in när det börjar bli sådär bananflugeprickiga!
Emmelie