16 dagar kvar & Gottebak

Sweet christmas  av Leila Lindholm, en julkokbok som fick göra min julsamling sällskap under förra julen. Har ni någon gång hållt i en utav Leila Lindholms böcker vet ni att de är helt ljuvliga med tjocka härliga blad och underbara bilder. Ja, det kan väl tänkas att jag har hela högen utav hennes mästerverk. Klassiska sötsaker, nya gobitar och några utav de nyttigare slaget. Alla får de plats i denna härliga julbok som ni julälskare borde skriva upp på årets önskelista.  
 
 
Vilken sekund som helst ska jag studsa upp ur soffan för att dra igång ett julgodisbak inför helgens glöggmys...vilken sekund som helst... Men medan jag drar ut på soffsittandet delar jag med mig utav ett recept från Leilas julkokbok, Almond rocky road. Så goda! Kanske har man tröttnat på de klassiska rocky road bitarna? Testa i så fall dessa eller mina koks rocky road
 
 
Almond rocky road

600g mörk choklad 70%
2 påsar dumlekolor (jag delade dom på mitten)
4 nävar mini-marshmallows
200g saltrostade mandlar
 
Smält chokladen över ett vattenbad och låt svalna något. 
 
Blanda nästan alla ingredienserna med den smälta chokladen. 
 
Häll ut blandningen ca 3cm tjockt på ett bakplåtspapper och stör över de sparande ingredienserna. 
 
Låt stelna i kylen och skär i bitar. 
 
jul - julgodis - kokböcker - leila lindholm - mandel - rocky road
Tess

Mums, vad gott! Jag älskar Rocky Road :)

Svar: Jag me :-D
Emmelie