Bajskaos & Stilla samvete

Ännu en helg har passerat. Den var som de flesta helger är hemma i denna stora familj. Det börjar bra, sen blir det kaos, man bryter ihop, kommer igen och avslutar någonstanns mitt i mellan. Denna gång var det en större bajsincidet från ett utav småfolket på ett offentligt café när stora damen var lovad gofika med tårta. Ombyte till de små finns alltid i skötväskan men en situation där jag själv behöver ombyte pga bajsolycka har fram tills nu inte funnits på kartan. Sanera barn, mig själv och snabbt som en vessla lämna detta inferno med skrik, bajs och brännande tårar bakom ögonlocken. Den utlovade tårtan blev köpt i butik och vi ställde till tårtfika hemma istället, ombytta, duschade och åter igen med hopp om framtiden. För visst finns det alltid något att fira med tårta? Som att vi överlevde ännu en vecka...
 
 
Även om jag med min "amningsämnesomsättningshungerochtrötthet" äter lättsaltade potatischips och godis varje dag så försöker jag där emellan väga upp med en bra frukost, lunch och middag. Det är alltid vid lunchen det blir bekymmer om man inte har rester från gårdagens kvällsmat redo i kylen. Men istället för ännu en näve chips är denna tonfisksallad ett stående inslag i denna mammans nerbajsade vardag. Den är god, snabb och stillar den värsta hungern.   
 
 
Min snabbaste lunchsallad

couscous
tonfisk
sallad
gurka
tomat
majs
rödlök
krutonger
valfri dressing
 
Blanda och servera!
 
fisk - sallad - snabbt - tonfisk - tonfisksallad
Mirre - Sweetwords

Hehe ja man borde ha egna ombyten eg, eller man får köra lager på lager och skala av sig ef hand =D

Svar: Haha, verkligen!!
Emmelie

birgitmaria

Tur att det blev tårta efteråt!

Svar: Verkligen! :-D
Emmelie