Dagen utan D & Pizzakit

Jag vet inte hur många gånger jag tipsat om detta pizzakit från Santa Maria. Säkert en miljard för det ligger alltid ett paket med pizzatortilla i vårt skafferi och väntar på dagar som denna då jag sitter och inväntar matleverans och kylskåpet ekar minst sagt tomt.   
 
 
Med kurrande mage hittade jag en klick överbliven köttfärssås från måndagens middag, inte tillräckligt för att bli en mättande portion men så pass mycket att jag snabbt kunde slänga ihop en köttfärspizza med hjälp av lite ost från frysen och det där grymt smidiga pizzakittet. Mätt och glad blev jag denna gången också men nu är det slut i kyl och skafferi! Kaffet fick jag dricka utan mjölk, frukostsmörgåsen utan smör och uppe på allt ska vi nu traska bort till förskolan för att hämta storasyster i ösregn. Ja förresten, nämnde jag att fåglarna rivit upp soppåsen herren i huset glömt på trappan? Detta är en dag utan D men jag hade i alla fall tur med lunchen...   
 
Köttfärs - Pizza - köttfärssås - pizzabotten - rester
Mirre - Sweetwords

Oh gott med egengjord pizza

Svar: Jaa, det är toppen :-D
Emmelie

Angus

Vad glad jag blev att du kommenterade så jag kunde hitta din blogg! Har läst igenom massa inägg och som sagt, du är min idol som pallar två bebisar!
Mycket smarrigt bjuder du på med! ska spara ner några recept o prova