Snormonster till Halloween

Buuuuuuuuu!!
 
Vänta, vänta, vänta!! Innan ni blir allt för rädda av detta halloween inlägg vill jag tacka för alla grattishälsningar jag fick under gårdagen!! Söta ni, det värmer en gammal tants hjärta ska ni veta. <3 
 
Snormonster

Låt oss återgå till halloween, monster och annat läskigt! Ni trodde väl inte att jag skulle låta er stå utan någon halloweengodsak imorgon va?! 
 
Min inspiration för dessa små monster är som det mesta i livet min älskade dotter. Naaaaw. Nä, det är inte fullt så gulligt som det låter för hon är en 7 kilos snorhög just nu och det var också någonstanns bland allt snor jag kom på att snormonster helt klart är passande för halloween!
 
Så, gröna små snormonster med gula ögon fick det blir! Läskiga som tusan...eller...supersöta...det är frågan...
 
Buuuuu!
 
Snormonster

7st
 

100g vit choklad
grön karamellfärg
30g puffat ris eller rice crispys
1 msk kokos
1 msk hackad torkad annanas 
 
Ögon
14st mini nonstop
lite mörk choklad
florsocker
några droppar vatten
 
Vi börjar med att göra monstrets kropp genom att smälta den vita chokladen i 30 sek. intervaller i micron. Rör mellan varje omgång! När din choklad är halvsmält börjar du tillsätta karamellfärg. MAX två droppar i taget, rör INTE utan ställ in skålen i micron och kör 10sek, ta ut och rör först då i karamellfärgen. Upprepa detta till du får en ljusgrön färg. Tillsätter du din karamellfärg rakt i den smälta chokladen kommer den troligtvis att stelna och bli obrukbar! 
 
I din gröna choklad rör du nu i puffat ris, kokos och den torkade annanasen. Klicka ut små toppade monster på ett bakplåtspapper och låt stå i kylen minst 30 minuter. 
 
Medan monstrerna står och skrämmer osten i kylskåpet så gör vi klart ögonen. 
 
Smält den mörka chokladen och droppa en liten chokladprick i mitten på varje non-stop med hjälp utav en tandpetare. Ställ ögonen i kylen och låt chokladen stelna.
 
Efter ca 30 minuter är det dags att sätta ihop snormonstrerna. Blanda ett lim till ögonen genom att hälla florsocker och några droppar vatten i en skål. Rör ihop till en tjock kristyr och lägg i en spritspåse. 
 
Spritsa kristyren på baksidan utav ögonen och fäst dom sedan försiktigt på kroppen. 
 
In i kylen och låt kristyren stelna.
 
Klara att ätas/skrämma dina fikagäster med!
 
milina.blogg.se

så häftig idé!

Svar: Tack så mycket :-D
Emmelie

Isabelle Olsson

Haha men åh vilka söta!! Verkar supersmarriga! :-D

Svar: Hihi, tack. I bilden jag hade i mitt huvud så var det liiite mer skräckinjagande :-P
Emmelie

Linda

lät inte så gott, men söta:D

Svar: I dom oväntade kombinationerna hittar man oftast riktiga vinnare. :-)
Emmelie

Amanda Jona [SPONTAN]

Haha, de blev ju hur söta som helst!

Svar: Haha, jag håller med trotts att jag i mitt huvud såg framför mig några riktigt läskiga små saker ;-)
Emmelie

Julia

Vad söta :)

Svar: Tack :-D
Emmelie

Life of Johanna

äckligt söta! :)

Ja det skall bli underbart med hus :)

Svar: Perfekt, äckligt söta var precis vad jag eftersträvade :-)
Emmelie

Angelica

Roliga :D

svar: Oh ja :P
Hon verkar inte klaga heller ;)

Svar: Hihi, tackar :-)
Emmelie

Lilla Malin

Haha, men vad söta! Verkar inte svåra att göra heller :)

Svar: Haha, ja jag tänkte att dom skulle bli en smula mer skräckinjagande är vad resultatet blev :-P Superenkla att svänga ihop!
Emmelie

My Fredblad

Shit vad smart och sött! Smaken av annanas, framhävs den mycket eller lite och kan man byta det mot något annat tycker du? :)

Svar: Nä, det smakar inte speciellt mycket ananas så vill man kan man hoppa över det helt. Jag råkade mest ha en skvätt hemma så då åkte det ner i monstrerna :-)
Emmelie

Maria

haha ja kanske värkarna sätter igång på riktigt efter dagens öppna förskolan besök :)

vilka söta små monster!

Svar: Tack så mycket :-D
Emmelie

Kajsa-Stina

Haha så söta! Och kul idé! Man kanske skulle testa att göra några såna :D

sv: Absolut är det så. Jag tror att det kan vara nyttigt att ha sina med och motgångar och sina bra och dåliga dagar. Men om det blir mycket av det dåliga dagarna är det aldrig kul.. Men idag känns det iallafall bättre så jag hoppas den känslan får stanna hos mig. Skulle vara så skönt att ha en ångestfri dag alltså. Obeskrivligt.
Kramar till dig <3

Svar: Hihi, tack så mycket. Går supersnabbt att svänga ihop. Alltid kul med lite festliga bakverk :-)
Emmelie

Alice

Vilka söta! ^^

Svar: Tack :-D
Emmelie

Catrine

åh vilka söta :D

Svar: Tack :-D
Emmelie

MATILDA

Haha vad fräcka :D Bra tips!

Svar: Tack så mycket :-D
Emmelie

Alice

Neej vad söta, läskiga och låter riktigt goda enligt receptet!

Svar: Sötsliskiga låter helt perfekt :-D
Emmelie

coffeeandcupcake.blogg.se

Haha va söta :D Ha en trevlig helg :)

Svar: Tack så mycket, Trevlig helg till dig också :-D
Emmelie

Sara

Vilka otroligt söta :) Och de verkar goda med :)

Hoppas du får en underbar helg !

Svar: Hihi, tack fina du :-D
Emmelie

Pauline

haha kan inte bestämma mig för om de är söta eller äckliga :)

Svar: Haha, näää precis. Jag har dock konstaterat att det lutar med åt det söta hållet. Ingen jag bjudit dom på har blivit rädda... ;-)
Emmelie