Karlar & Handling

 
Att skicka Sebastian till affären för att handla mat är ett återkommande misstag här hemma. Trotts välbeskrivande inköpslistor med max 5st varor så blir alltid något bortglömt på vägen eller helt enkelt tokigt som är historien bakom denna sötsyrliga kakans uppkomst. Jag skickade alltså iväg mannen i huset för att köpa couscous till middag och hem kommer han med världen största påse kokos...
 
...så nära men ändå så långt ifrån...
 
 
Citronkaka

100g smör - smält
3dl kokosflingor
1st citron - skal och saft
3st ägg
2,5dl socker
1dl kesella 
3,5dl mjöl
1,5tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker
 
Glasyr
1dl florsocker
2tsk vatten
kokosflingor
 
Blanda kokosen med citronskalet och citronsaften.
 
Vispa ägg och socker vitt och fluffigt. 
 
Tillsätt försiktigt kesellan, smält smör och kokosblandningen.
 
Sikta ner de torra ing. och rör ihop till en jämn smet. 
 
Smöra och bröa en sockerkaksform med kokosflingor och häll sedan i smeten. 
 
Grädda på 175grader i 35-40minuter. 
 
Blanda ihop ing. till glasyren och ringla över den kalla kakan. Strö över kokosflingor.  
Citron - Kokos - mjuk kaka
ɑ n n i k ɑ

Gott!

Svar: Eller hur :-D
Emmelie

Sandra Ajax

Haha, så det kan gå ;) Han kanske var mer sugen på kokos...

Svar: Haha, kan varit så. :-)
Emmelie

Maja

Åhh vad gott!

Svar: Ja inte så dumt alls :-D
Emmelie

Mamma Malin

Hahaha, det var nog dagens roliga! Tack för det :)

Svar: Hihi <3
Emmelie

Henrietta Nylund

Såå god den såg ut!

Svar: Va kul att höra :-D
Emmelie

Elin

MUMS!

Svar: Gofika :-D
Emmelie

Hanna

Hahaha, vad jag skrattade åt detta inlägg! De är inte alltid lätt och handla ;)

Svar: Hihi, nä det är inte så lätt :-P
Emmelie

Klara Andersson

MUMS VAD GOTT!!

Svar: Va härligt :-D
Emmelie

Alice

Haha, vad synd att han inte köpte rätt, couscous som är så gott! Lätt hänt ändå. ^^

Svar: Haha, precis! :-D
Emmelie

Maria

men åh ser ju ut som ett konstverk :D

Svar: Men tack söta rara <3
Emmelie

Angelica

Ja, löpningen har jag sakta men säkert börjat trappa upp igen, vill ju undvika framvall eftersom jag inte hade förlossning för så länge sedan.
Men jag känner att jag inom kort kommer att kunna springa på samma distans som jag gjorde innan graviditeten :D

NICOLE

Hahah!=) som jag sagt innan, du skriver så härligt och befriande :) Hoppas du får en fin dag!

Svar: Tack söta rara <3
Emmelie

Rebecka

Svar:
Åh, tack så mycket :) Jag älskar den, har en i grått också, hihi.

Ha en fortsatt fin vecka ♡

Kram

Jen

Karlar å mathandla går inte ihop alla gånger ;)
Gud va goott!!
Önskar dig en bra påsk!

Svar: Haha, nä det är helt klart inte min mans starkaste sida :-P
Emmelie

Sara

Haha jag känner igen mig i det det ! Men din fina kaka, oj så vacker ! :)

Svar: Hihi, ja rackarns karlar :-D
Emmelie

Patricia♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Haha, han försökte ju i alla fall, det är huvudsaken. Kan tala om att det är samma problem här hemma om man skriver en lista:P

Svar: Haha, skönt att han inte är ensam :-D
Emmelie

joe

Mumma!!!

Svar: Mums mums :-D
Emmelie

coffeeandcupcake.blogg.se

Så fin och god den ser ut :D Glad påsk på dej :)

Svar: Tack snälla :-D
Emmelie

Amanda Jona [SPONTAN]

Det där såg riktigt gott ut :)

Svar: Va kul att höra :-D
Emmelie

Ellen Gräntz

Haha, underbart att han köpte kokos istället för couscous!

Svar: Haha, ja han är rolig den där mannen :-D
Emmelie

birgitmaria

*gapskratt* Tur du gillar att baka!

Svar: Haha, väldig tur! :-D
Emmelie