Egentid & Sommarlunch

Det har flyttat in en äkta liten tvååring här hemma hos oss de senaste veckorna. Wow! *djupa andetag* Så för att få lite egentid och vila öronen åker jag, precis som vi mammor här i området gör till det stora gula varuhuset, Gekås. I semestertider är väl detta så långt ifrån egentid man kan komma, halva europa var där. Men eftersom mini här hemma är uppe tidigare än tuppen var jag där tidigt och kom undan hyffsat smärtfritt. I vagnen låg några små pryttlar till twinsen och städskåpet är återigen påfyllt.      
 
 
Ni vet då för ett tag sedan när sommaren var på besök med varma dagar och strålande sol? Dagar som dessa är det såå gott med en kall lunch, en riktig sillunch! Precis som på midsommar fast vilken annan sommardag som helst. Sill, rödlök, ägghalvor, klippt gräslök, nykokt färskpotatis och så en rejäl klick gräddfil. Aaa, så gott!
 
fisk - midsommar - nypotatis - sill - sommar
birgitmaria

Sommarlunchen skriver jag under på! Men att jag skulle åka till ett jättevaruhus för egentid... nä, det är inte riktigt för mig! Fast det vore kul att nångång åka dit. Bara för att se det!

Svar: Haha, ja det är lite av en upplevelse men inte på högsäsong!
Emmelie