Guld & Vitamin

 
Matbutiken där jag gör vår veckohanling har börjat sälja Lindt chokladkulor i lösvikt vilket är livsfarligt! Dessa små chokladkulor är typ värda sin vikt i guld. De turkosa kulorna som är fyllda med kokoskräm är precis lika dyra som de är goda. Så goda att jag börjat klura på ett argument för en utökad matbudget dedikerad till Lindt kulor.  
 
 
En något nyttigare vana är vår veckofruktsallad. Precis som det låter hamnar veckans sista frukter i en stor fruktsallad lagom till söndagsfrukosten. Idag matar jag en krasslig lite tjej med mängder utav färsk frukt! Det finns inga regler och recept till en fruktsallad men i min bok är ingen fruktsallad komplett utan apelsin, banan och russin! Vilka är era fruktsalladsmåsten?
 
Choklad - Mellanmål - frukt - fruktsallad - nyheter
birgitmaria

Banan! Och så vill jag helst ha vispad grädde till :-) Vi brukar blanda i konserverade frukter med, för att göra den lite lyxigare.

Svar: Åå konservfrukt! Måste ha det i nästa gång, åt vi ofta när jag var barn.
Emmelie