# & Wokgalen

Halva påsken gick och halvvägs in i firandet gick den lilla loppan här hemma och blev med feber igen! Det verkar inte bättre än att den lilla fröken ärvt sin mammas undermåliga immunförsvar. #popispåjobbet 
 
Ni vet ju att jag snöar in mig på än det ena och än det andra. Förra veckan var det wok. Allt wokades! Grönsaker och risnudlar i jordnötssås blev veckans stora favorit. 
 
 
Jordnötssås till wok 
 
1dl jordnötssmör med bitar 
2msk Sweet chili sås
2msk soja 
1msk sesamolja 
Ca 3msk kokande vatten 
 
Rör ihop till en jämn sås och tillsätt kokande vatten tills du får en bra konsistens. 
 
Tillsätt såsen i slutet utav en wok. 
 
Denna gången wokade jag morötter, lök, paprika, sockerärtor och risnudlar. 
jordnötssås - risnudlar - vegetariskt - wok
Sarah

De e gott me wok :)

Svar: Visst är det :-)
Emmelie

a n n i k a

Mums!

Svar: :-D
Emmelie

Birgit

Så gott med wok!! Och jordnötsås lät ju bara för bra! (det får jag dock göra nångång när barnen inte är hemma, eftersom de inte tål jordnötter)
Hoppas lilltjejen har kryat på sig!

Svar: Va tråkigt att tjejerna är allergiska. Jag älskar jordnötter! :-D
Emmelie

Viktoria Eriksson

Så gott! Älskar wok! :)

Svar: Jag me :-D
Emmelie

INREDNINGSVIS

Men MMMM jag dreglade när jag såg det haha :) Hoppas du haft en solig helg annars.

Idag har jag power of prydndaskuddar samt tävling på bloggen:)

Ha en kanonvecka!

LOVE Maria